۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۴۱۱۸۴
امام جمعه اردبیل:

حوادث فرانسه با هدف اسلام هراسی در اروپا صورت گرفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل، اقدام نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر اکرم(ص) و اقدام تروریستی گروه های تندرو علیه کارکنان این نشریه را طرحی علیه گسترش اسلام در اروپا و با هدف اسلام هراسی دانست و گفت: آنها می‌خواهند با تشدید جریان اسلام هراسی در ‌اروپا جلوی پیشرفت سریع اسلام را بگیرند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل، با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر اکرم (ص)، خاطرنشان کرد: اقدام تروریستی علیه کارکنان این مجله، جریان اسلام هراسی را تقویت و مستمسک مهمی برای گروه های تندرو اروپایی و بلکه دولت های اروپایی درست کرد و امنیت مسلمان ها را مخصوصا در اروپا به خطر انداخت.

 

وی افزود: دیدگاه محمد بن عبدالوهاب و افکار آلوده وی برای اسلام،‌ قرآن و مسلمانان هیچ آبرویی نگذاشته است به طوری که حمله گروه‌های افراطی داعشی به دفتر نشریه شارلی فرانسه و کشتن چند نفر یهودی نوعی افراط گری محسوب می‌شود که به ضرر مسلمانان است.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: بدتر از آن، اشتباه دولت‌های اروپایی است که اجازه دادند مجله فوق، دوباره کاریکاتورهای پیامبر اکرم (ص) را در سطح وسیع منتشر کند و متاسفانه چندین نخست وزیر اروپایی نیز از این جنایت حمایت کرده‌اند و با حمایت آنها مجله‌ای که 30 هزار تیراژ آن بود با پنج میلیون تیراژ و به 6 زبان در دنیا منتشر شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در خصوص حادثه دردناک اهانت دوباره به رسول اکرم (ص) نکاتی را یادآور شد و اظهار داشت: این اقدامات نشان داد که شخصیت رسول خدا (ص) آنچنان متعالی و آسمانی و جذاب است که با این کاریکاتورها مخدوش نمی‌شود.

 

وی افزود: این کار نتیجه عکس می‌دهد و ما تردیدی نداریم که اسلام‌ستیزی به ضرر خود اروپایی‌هاست همچنان که ماجرای یازده سپتامبر موجب اقبال فوق‌العاده به اسلام و قرآن شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل یادآور شد: اقدام فوق، نه تنها مشکل را حل نمی‌کند بلکه خشونت و افراط و درگیری را تشدید می‌کند و چنین اقدامی یک اقدام نژادپرستانه، غیراخلاقی، غیرمنطقی و غیرعقلانی است و در نتیجه موجب تشدید خشونت می‌شود و حرکت فوق مظهر تحقیر مسلمانان و مقدسات آنها و تحریک احساسات نزدیک به 2 میلیارد مسلمان است.

 

وی  افزود: این اقدام احتمالاً در آینده از دو جهت موج جدید خشونت و نفرت در اروپا به ویژه فرانسه به راه خواهد افتاد، از یک طرف افراطی‌های مسیحی و از طرف دیگر افراطی‌های مسلمان دست به خشونت خواهند.

 

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این اقدام راه را برای اصلاح‌گران میانه‌رو خواهد بست و همزیستی مسالمت‌آمیز را که سال‌ها برای آن زحمت کشیده شده، به مخاطره خواهد انداخت و میدان، عملاً به دست نیروهای افراطی دو طرف خواهد افتاد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: دولت‌های اروپایی قطعاً می‌دانند که این کار مشکل را حل نمی‌کند بنابراین این اقدام آنها کاملاً مشکوک است و نشان می‌دهد که در پشت صحنه حوادث دیگر و برنامه‌های دیگری تدارک دیده شده است و آنها می‌خواهند با تشدید جریان اسلام هراسی در ‌اروپا جلوی پیشرفت سریع اسلام را بگیرند و مسلمان‌ها را به واکنش‌های احساسی و رفتارهای خشونت‌آمیز سوق دهند.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: موج اسلام هراسی، طرحی کاملاً هدفمند و سازماندهی شده است که با ابزارهای متنوع و تاکتیک‌های پیچیده در حال اجراست.

 

وی عنوان کرد: قطعاً این اقدام مغایر با اعلامیه جهانی پیرامون تنوع فرهنگی و همچنین مخالف قطعنامه سازمان ملل متحد در خصوص دعوت به عدم تعرض به ادیان و نهادهای دینی است.

 

امام جمعه اردبیل گفت: جای تأسف است که پاپ با اینکه اهانت به ادیان را محکوم می‌کند اما هیچ اقدام عملی در خصوص اهانت به رسول گرامی اسلام (ص) انجام نمی‌دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: تحرکات اخیر داعش که به نحو کاملاً ویژه عالم مسیحیت را تحریک می‌کند، بسیار حساب شده و ناشی از یک ماموریت است و خلیفه آنها اعلام کرده به زودی واتیکان را فتح و پرچم داعش را بر آن نصب خواهد کرد.

 

وی گفت: مشکل اصلی این است که ائتلاف ضد داعش، قصد از بین بردن داعش را ندارد و در حال تقویت این گروه تروریستی است و آمریکا به بهانه حضور در منطقه به ویژه در عراق و سوریه و به قصد فرسوده کردن کشورهای درگیر قصد از بین بردن داعش را ندارد و تبعاً نتیجه این تقویت حوادثی نظیر حادثه پاریس خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان، تصریح کرد: با توجه به اینکه داعش مولود خود اروپایی‌ها با استفاده از افکار تکفیری است، معلوم نیست که چرا آنها از فرزند خودشان این همه اظهار ترس و نگرانی می‌کنند./937/پ201/ب4

ارسال نظرات