۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۴۱۱۸۷
امام جمعه موقت بوشهر:

مسلمانان در مقابل اهانت به پیامبر عکس‌العمل مناسب نشان دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بوشهر گفت: مسلمانان در مقابل اهانت‌های دشمنان اسلام به پیامبر اعظم(ص) عکس‌العمل مناسب نشان دهند.
مبعث پيامبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی، امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های اول نماز جمعه امروز بوشهر با اشاره به فرموده پیامبر گرامی اسلام که بشارت دهنده بهشت بود، گفت: برای ورود به بهشت شرایطی وجود دارد: اول، اجتناب از معاصی و ترک گناهان است؛ خوف و خشیت الهی در مقابل پروردگار عالم انسان را از معاصی و گناهان باز می دارد.

 

امام جمعه موقت بوشهر افزود: دومین شرط ورود به بهشت این است که انسان نسبت به امور و دنیا حرص و ولع نداشته باشد و در حفظ خانواده خود آبرومندانه تلاش کند.

 

وی شرط سوم ورود به بهشت را حرص نسبت به طاعت خداوند عنوان کرد و افزود: نماز اول وقت، روزه، خمس و انجام واجبات و عبادات و همنشینی با اهل علم و معرفت که انسان را به خدا نزدیک تر می کند شتاب کند.

 

حجت الاسلام هاشمی محبت و کمک به فقرا و نیازمندان در قالب انفاق و صدقه را شرط دیگر ورود به بهشت از فرموده پیامبر گرامی اسلام عنوان کرد، و ادامه داد: خضوع و خشوع در مقابل پروردگار عالم یکی دیگر از راه های رسیدن به بهشت است و انسان باید در همه شرایط به یاد و نام خداوند مشغول باشد.

 

وی به سفر پر خیر و برکت رییس جمهور، و هیأت دولت همراه به استان بوشهر اشاره کرد و اظهارداشت: از تلاش نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، سایر مسؤولان و دستگاههای اجرایی و قشرهای مختلف مردم در استقبال از رییس جمهور و هیأت دولت به استان تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه دکتر روحانی تعلق به گروه و جناح خاصی ندارد، تصریح کرد: رییس جمهور متعلق به گروه، جناح و قشر خاصی نیست بلکه متعلق به همه ملت بزرگ ایران است که در عمران و آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم استان تلاش می‌کند.

 

وی به مصوبات سفر استانی هیأت دولت اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوارم استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مصوبات سفر استانی رییس جمهور و هیأت دولت پیگیری کنند تا عملیاتی شود.

 

حجت‌الاسلام هاشمی، به 26 دی‌ماه اشاره کرد و گفت: این روز که سالروز فرار شاه خائن در سال 57 است طلیعه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت سالروز شهادت فدائیان اسلام، شهیدان نواب صفوی، خلیل طهماسبی، مظفرعلی ذوالقدر و سیدمحمد واحدی گفت: این شهدا با نثار خون خود نقش مهم و موثری ایجاد کردند و نهضتی بزرگ را در انقلاب اسلامی پایه‌گذاری کردند که نشان دهنده تاثیر و عمق حرکت انقلابی آنان و طلیعه این نهضت خونین در انقلاب اسلامی بود.

 

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به موج اسلام هراسی در غرب گفت: موج نخست اسلام هراسی با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد که دشمنان قصد داشتند چهره خشن و منفوری از اسلام را در جهان نشان دهند که موفق نشدند.

 

حجت‌الاسلام هاشمی، با اشاره به موج دوم اسلام هراسی در حادثه 11 سپتامبر روی داد گفت: آنان حادثه 11 سپتامبر را اجرا کردند که لشکرکشی دشمنان اسلام با حضور در کشورهای منطقه خاورمیانه را شروع کنند که موفق نشدند.

 

وی به موج سوم اسلام هراسی پرداخت و افزود: موج سوم اسلام هراسی با بهانه قرار دادن حمله تروریستی تکفیری‌ها، داعش و وهابیت بود که پشت این صحنه ها رژیم صهیونیستی قرار دارد و با حمایت از تروریسم و تکفیری ها در عراق و سوریه به جنایات خود ادامه می دهند.

 

خطیب نماز جمعه بوشهر با محکوم کردن نشریه شارلی ابدو و توهین به ساحت مقدس پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: نشریه‌ای که تا پیش از این حادثه حدود 60 تا 70 هزار تیراژ داشت اما بعد از این حادثه تیراژ این نشریه به 3 میلیون رسید و در 50 کشور دنیا به سه زبان مختلف چاپ شد که نشان از تلاش برای اسلام‌هراسی و ایجاد نفاق است. مسلمانان باید از وقوع این حوادث هوشیار باشند که دشمن سواستفاده نکند. ‌گرچه هدف استکبار نابودی اسلام است اما به کوری چشم دشمنان بیداری اسلامی‌ می‌رود تا به فضل خدا تمامی کفر و شرک را از بن برکند.

 

حجت‌الاسلام هاشمی افزود: مسلمانان باید در مقابل این مسائل تفرقه‌افکنی هوشیار باشند که در مقابل اهانت‌های دشمنان اسلام به پیامبر اعظم(ص) عکس‌العمل نشان دهند.

 

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه هنرمندان نقش مهمی در توسعه و گسترش اسلام دارند گفت: هنرمندان و اصحاب قلم در نشان دادن بزرگی و عظمت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) تلاش کنند و جایگاه والای پیامبر اسلام را بشناسانند تا توطئه‌های دشمنان اسلام خنثی شود و بدانند که دین اسلام دین مودت و رحمت است و از هرگونه خشونت و جنایت مبراست./833/پ202/ب4

ارسال نظرات