۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۴۱۲۱۸
با حضور 83 زوج جوان؛

همایش پیوند های آسمانی طلاب و روحانیان کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش پیوند های آسمانی ازدواج طلاب و روحانیان شهرستان کاشان با حضور 83 زوج جوان به مدت دو روز در جوار مرقد شریف سلطانعلی ابن امام محمد باقر در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.
ازدواج طلبگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان،  حجت الاسلام سید مجتبی رضائی جواهریان، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان بعد از ظهر جمعه در دومین روز از مراسم پیوند های آسمانی ازدواج طلاب و روحانیون در مجتمع گردشگری خورشید اردهال مشهد اردهال کاشان گفت: همایش پیوند های آسمانی  همه ساله همزمان با اعیاد ماه ربیع الاول در قالب اردوی دو روزه در جوار مرقد شریف حضرت سلطانعلی این امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان برگزار می شود.

 

وی افزود: سیاست حوزه های علمیه برای طلابی که موفق به ازدواج و انجام این سنت الهی شده اند با هدف ترویج ازدواج های آسان در جامعه همایشی را با عنوان همایش پیوند های آسمانی با استفاده از کارگروه های آموزشی تخصصی برای آنها برگزار می کند.

 

حجت الاسلام رضائی جواهریان با اشاره به این که  این همایش برای خانواده طلاب در شهرستان کاشان در شهرهای محل زندگی خود هستند برگزار می شود گفت: بر این اساس حوزه علمیه کاشان تصمیم به برگزاری اردویی دو روزه در کنار مضجع حضرت سلطان علی بن امام باقر (ع) در مجتمع تفریحی رفاهی فروغ خورشید اردهال گرفت.

 

وی با اشاره به این که ازدواج سنت پیغمبر (ص) است گفت: هدف از برگزاری مراسم پیوند های آسمانی مطرح کردن ارزش ازدواج برای زوج های جوان و همچنین ارائه الگوهای صحیح برای ادامه زندگی مشترک بود.

 

حجت الاسلام رضائی جواهریان افزود: ما با برگزاری چنین همایش هایی ثابت می کنیم پیرو مکاتب غربی نیستیم و اسلام آنقدر قوی است که می توان از روایات و آیات الهی برای استحکام و حلاوت زندگی مشترک استفاده کرد.

 

وی با اشاره به این که زوج های جوان طلاب در زائر سرای حضرت ولی العصر (عج) مشهد اردهال یک شب سکونت داشتند افزود: در روز دوم این همایش کارگروه های تخصصی با حضور اساتید مجرب در رابطه با اهداف اسلام از ازدواج و محبت و تحکیم خانواده در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان در ادامه یاد آورشد: مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان دارای 16 حوزه علمیه براداران و خواهران در شهرهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز ،برزک و قمصر فعالیت دارند.

 

لازم به ذکر است، ازدواج طلاب و روحانیون با حضور 83 زوج جوان از سراسر منطقه کاشان از روز پنجشنبه 25 دی ماه با سخنرانی امام جمعه منطقه مشهد اردهال اردهال کاشان آغاز و در ادامه حجت الاسلام و المسلیمن سید محمد موسوی امام جمعه شهرستان آران و بیدگل، حجت الاسلام منصور فرجی رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه کاشان و ... سخنرانان این همایش بودند.

 

گفتنی است، برنامه پایانی این مراسم الهی باشکوه، حضور در جوار مضجع حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) و شرکت در نماز جمعه منطقه مشهد اردهال بود تا زوج های جوان از برکات این امامزاده واجب التعظیم متنعم شوند./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات