۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۲۴۱۲۳۵
مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌:

خدمت به خانواده های طلاب از وظایف مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور خدمت به خانواده های طلاب را از وظایف این مرکز دانست و گفت: یکی از برنامه های حمایتی، تشویق ممتازین همسر و فرزندان طلاب است.
حجت الاسلام صادق جباري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام صادق جباری مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در مراسم پیوندهای آسمانی طلاب و روحانیان در مجتمع گردشگری خورشید اردهال مشهد اردهال کاشان، گفت: زمانی که دشمن تا به دندان مسلح در زمینه های جنگ نرم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به دنبال ضربه زدن به دین ما است، ما نیز باید در برابر دشمنان اسلام آمادگی کامل داشه باشیم تا از دین مبین اسلام دفاع کنیم.

 

وی کمک و حمایت های معیشتی را از مهم ترین اهداف تشکیل مرکز خدمات حوزه های علمیه دانست و با اشاره به این که تا دو سال قبل برنامه ای برای حمایت از خانواده های طلاب در دستور کار نبود یاد آور شد: سال های اخیر با مساعدت رهبر معظم انقلاب و مسؤولان دولتی، شرایط برای حمایت از خانواده های طلاب فراهم شده است.

 

حجت الاسلام جباری گفت: نخستین حامی و همراهی که می تواند سربازان امام زمان(عج) را در مسائل زندگی کمک و همراهی کند، همسران طلاب هستند که طی کردن این مسیر الهی نیازمند این همراهی ارزشمند است.

 

معاون مسکن و تامین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور یادآور شد: همسران طلاب باید متوجه باشند لحظه لحظه زندگی آنها خدمت به سربازان امام زمان(عج) است که این نیز  برای عمل به رسالت امام زمان(عج) است.

 

حجت الاسلام جباری، خدمت به خانواده های طلاب را از وظایف مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور دانست و یاد آورشد: یکی از برنامه های حمایتی، تشویق ممتازین همسر و فرزندان طلاب است.

 

وی تعداد شاگردان ممتاز تحصیلی فرزندان و همسران طلاب در سال 91 را 6 هزار نفر و در سال 92 را 11 هزار و 800 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد شاگردان ممتاز تحصیلی فرزندان و همسران طلاب در سال جاری تاکنون به 31 هزار نفر رسیده است.

 

حجت الاسلام جباری این تعداد آمار شاگردان ممتاز تحصیلی فرزندان و همسران طلاب در مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور را دور از انتظار دانست و با بیان این که خدمات انجام شده رشد تحصیلی را در جامعه هدف به دنبال داشته است گفت: مطمئن باشید افراد تشویق شده، آینده ای درخشان تر، بینشی بالاتر و پیشرفت علمی مناسب تری خواهند داشت.

 

مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور خدمات انجام شده را افتخار و توفیقی برای این مرکز دانست اظهار امیدواری کرد، این  ابزار تشویقی سبب شود تا هریک از افراد جامعه هدف، در آینده سربازان واقعی امام زمان(عج) باشند.  

 

وی در ادامه از تهیه امکانات ورزشی و حمایت های مالی برای پرداختن به فعالیت های ورزشی طلاب و خانواده های آنها خبر داد و گفت: با فراهم شدن امکانات و حمایت مالی، شرایط برای پرداختن طلاب به هریک از رشته های ورزشی مورد علاقه آنها فراهم شده است.  

 

حجت الاسلام جباری مشاوره فردی و گروهی طلاب را از دیگر خدمات مرکز خدمات حوزه های علمیه دانست و تأکید کرد: مرکز به دنبال خدمت برای فراهم شدن معیشت و سلامت و نشاط خانواده های طلاب حوزه های علمیه است.  

 

وی افزود: افزون بر این آموزش مهارت های زندگی در زمینه های خیاطی، قالی بافی و هنرهای دستی به خانواده های طلاب ارائه می شود که این مهم برای ایجاد شور و نشاط در خانواده های طلاب در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: سایت اینترنتی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور نیز به صورت دقیق خدمات موجود را در اختیار مخاطبان قرار داده است تا طلاب حوزه های علمیه از خدمات در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

 

مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که خدمات یاد شده برای طلاب اهل سنت و شیعه در نظر گرفته شده است یاد آورشد: تا کنون درصد استفاده طلاب اهل سنت بیشتر از طلاب شیعه بوده است./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات