۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۴۱۲۳۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

اقتصادی که همراه با وقف باشد، تحریم‌ها بر آن اثری نخواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: فرهنگ سازی وقف از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یکی از عناصر مؤثر در اقتصاد مقاومتی اشاعه فرهنگ وقف است و اگر فرهنگ سازی وقف با توسعه و پیشرفت همراه باشد، هر چه قدر هم تحریم‌های دشمنان افزایش یابد، آسیبی به جامعه وارد نخواهد شد.
وقف

حجت الاسلام عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک گفت: فرهنگ سازی وقف از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یکی از عناصر مؤثر در اقتصاد مقاومتی اشاعه فرهنگ وقف است و اگر فرهنگ سازی وقف با توسعه و پیشرفت همراه باشد، هر چه قدر هم تحریم‌های دشمنان افزایش یابد، آسیبی به جامعه وارد نخواهد شد و با وقف مشکلات با وجود تحریم‌ها حل می‌شود.

وی با بیان این‌که اقتصادی که همراه با وقف باشد، تحریم‌ها بر آن اثری نخواهد داشت گفت: در گذشته بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه و اکثر دانشگاه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها حوزه‌های علمیه از محل موقوفات و وقف اداره می‌شدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: اوراق مشارکت وقفی طرح جدیدی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برای مشارکت و سهیم بودن همه اقشار جامعه در این عمل خیر و نیکوکارانه برای ایجاد وقف است.

حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت: در برنامه بودجه 92 و 93 مجوز فروش سالانه 100 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای سه بیمارستان سرطانی ری، شیراز و آیت‌الله خوانساری اراک صادر شده است و بانک مرکزی مجوز فروش 10 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای ساخت فاز دوم بیمارستان تخصصی را صادر کرده است.

وی در رابطه بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک گفت: در بیمارستان آیت‌الله خوانساری روزانه 80 بیمار در نوبت هستند و در این بیمارستان 64 تخت وجود دارد که پاسخگوی نیاز مراجعان نمی‌باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای احداث فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری ویژه درمان تخصصی سرطان در استان مرکزی در مجموع 10 میلیارد تومان اوراق وقفی به فروش خواهد رسید.

حجت الاسلام عباسیان با بیان این موضوع که وجه نقد قابلیت وقف شدن ندارد، اظهار داشت: اوراق وقفی نیازمند عقد صلح بوده که نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به نیابت از افرادی که اوراق را خریداری کردند، ساختمان بیمارستان را احداث و وقف می‌کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه گفت: مراسم رونمایی از اوراق وقفی جهت ساخت فاز دوم بیمارستان تخصصی سرطان آیت الله خوانساری اراک فردا یکشنبه، 28 دی ماه در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار خواهد شد. /842/
ت302/ب6

ارسال نظرات