۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۴۱۲۵۲
امام جمعه بیرجند:

زنان نقش مؤثری در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که زنان موثرترین قشر برای ترویج سبک زندگی اسلامی هستند، گفت: اگر زنان سبک زندگی خود را تغییر داده و اسلامی کنند به تبع آن سبک زندگی سایر اعضای جامعه هم اسلامی خواهد شد.
امام جمعه بيرجند - حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند پیش از ظهر امروز در شورای فرهنگی خراسان جنوبی، اظهار داشت: زنان نقش موثری در اسلامی شدن سبک زندگی جامعه دارند.

 

وی ادامه داد: زن مربی و قوام دهنده خانواده است و در اسلام هم این موضوع مورد تاکید قرار گفته که زن به عنوان مدیر داخلی خانه با رفتار و کردار خود می تواند فرزندان و شوهرش را به اسلام دعوت کرده و از آن جایی که خانواده نخستین حلقه از جامعه است اگر خانواده در مسیر سبک زندگی اسلامی حرکت کنند به طبع آنها جامعه هم در مسیر سبک زندگی اسلامی قرار می گیرد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که متاسفانه در حال حاضر وضعیت جامعه و زنان در خصوص تقید به سبک زندگی اسلامی دچار بحران جدی شده است، افزود: مادران و زنان تصور می کنند که تربیت خوب تربیتی است که مانند برنامه های ماهواره ای باشد و سعی می کنند طرز پوشش و رفتار فرزندان خود را مطابق با انواع مدهای روز قرار داده و این شیوه تربیتی را تربیت صحیح می دانند در حالی که این الگوی تربیتی نه تنها اسلامی نبوده بلکه ترویج فرهنگ غربی در جامعه است.

 

وی افزود: بنابراین مادران و زنان باید مراقب سبک زندگی خود و خانواده باشند تا خدای نکرده عمل به هر آنچه در برنامه های ماهواره ای می بینند زندگی آنها را به نابودی نکشانده و کانون خانواده آنها را مورد تهدید قرار ندهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که متاسفانه باید برنامه تبلیغی و فرهنگی در جامعه برای زنان و دختران در خصوص سبک زندگی اسلامی بیشتر از مردان باشد، تاکید کرد: متاسفانه فعالیت های صورت گرفته در این زمینه کافی نبوده و نتوانسته نیازهای زنان و مادران را در زمینه تربیت، خانه داری و فرزند پروری برآورده کرده و آموزش های لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

 

حجت الاسلام والمسلین رضایی بیرجندی اظهار کرد: اگر در زمینه آموزش زنان و گرایش آنها به سبک زندگی اسلامی کاری صورت نگیرد، زمان برای انجام هر فعالیت فرهنگی دیگری دیر خواهد شد و باید قبل از این که دشمن از طریق جنگ نرم فرهنگی زنان را به انحطاط بکشاند مسیر درست و تربیت اسلامی را به آنها نشان دهیم و آنها را از توطئه های دشمن و خطرهایی که در کمین آنهاست آگاه کنیم.

 

وی یادآور شد: برای مقابله با توطئه های دشمن باید تمامی برنامه فرهنگی و آموزشی به صورت گسترده و منظم و هدفمند برای قشر زنان و بانوان جامعه اجرا شود زیرا زمانی که زنان در مسیر سبک زندگی اسلامی و اصلاح فرهنگی پیشگام شوند به تبع آن مسیر تحول در جامعه هم فراهم می شود./968/پ202/ب4

ارسال نظرات