۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۴۱۲۵۴
رییس اداره تبلیغات اسلامی ‌کاشان خبر داد؛

کاهش آسیب های عزداری در برنامه‌های محرم و صفر کاشان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به کاهش آسیب های عزداری در برنامه‌های محرم و صفر کاشان، گفت: فرهنگ سازی، مؤثر ترین شیوه در آسیب زدایی برنامه های فرهنگی و مذهبی است.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت ‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان صبح امروز در سومین نشست شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی کاشان گفت: ارزیابی های صورت گرفته و گزارش دستگاه های ذیربط بیانگر این است امسال کمترین آسیب را در عزاداری های محرم و صفر در شهرستان شاهد بودیم.

 

وی، نقش همکاری و هم افزایی دستگاه های شهرستان کاشان در کاهش آسیب هاتی عزاداری های امسال کاشان موثر دانست و اظهار امیدواری کرد با تداوم این همکاری ها در طول سال، نقاط ضعف و قوت برنامه ها احصا و برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری از آسیب ها و همچنین فرهنگ سازی، دقیق تر از گذشته انجام شود.

 

حجت ‌الاسلام حسینی همچنین با تأکید بر این که فرهنگ سازی، مؤثر ترین شیوه در آسیب زدایی برنامه های فرهنگی و مذهبی است یادآورشد: بر این اساس، سال جاری بیش از 10 نشست همایشی و 20 جلسه کارگاهی ویژه هیئات مذهبی شهرستان کاشان برگزار شده است که کاهش آسیب ها در سطح کلان نتیجه این اقدامات بوده است.

 

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی شهرستان کاشان در ادامه گفت: عزاداری کاشان با توجه به قدمت این شهر، باید سرآمد شهرهای کشور باشد و تمام تلاش مجموعه ستاد شئون فرهنگی رسیدن به این هدف است.

 

لازم به ذکراست درپایان این نشست، مقرر شد کمیته های چهارگانه تخصصی با حضور جمعی از اعضای ستاد به با هدف آسیب شناسی دقیق و ارائه راهکارهای مناسب، بررسی ضرورت و مکان یابی مناسب و صدور مجوز ایستگاه های صلواتی، بهداشت مراسم عزاداری و بررسی محتوایی سخنرانی و اشعار مداحان تشکیل و پیشنهادات و راهکارهای مناسب در هر کمیته ارائه شود.

 

گفتنی است، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی مهم ترین ستاد برای ساماندهی مناسبت های مذهبی است که دستگاه های مختلف فرهنگی، آموزشی، انتظامی از جمله نیروی انتظامی، اداره تبلیغات اسلامی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، دفتر خبری صدا و سیما، اداره سیاسی فرمانداری، معاونت بهداشت علوم پزشکی، شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شاعران آیینی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، ناحیه مقاومت بسیج، شهرداری، ادارات اطلاعات وفرهنگ و ارشاد اسلامی در آن عضویت دارند./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات