۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۴۱۳۳۵
مسؤول بسیج هنرمندان گیلان:

هنر بهترین ابزار برای ترویج مبانی دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج هنرمندان گیلان، هنر را یکی از بهترین ابزارهای موجود برای ترویج مبانی دینی در جامعه دانست و گفت: باید تلاش کرد تا هنر متعالی و فاخر در بخش های مختلف جامعه تقویت شود.
هنر ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، کیومرث دولتی، رییس سازمان بسیج هنرمندان گیلان امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که نسل جدید بیش از بیش تشنه شناخت و درک فرهنگ و سیره شهدا است، اظهار داشت: وظیفه هنرمندان جمع آوری خاطرات خانواده های شهدا به ویژه پدران و مادران آنها و ثبت و ضبط آنها است.

 

وی با بیان این که نسل به نسل تشنه تر برای در ک و شناخت این فرهنگ می شوند، افزود: منظور ما فرهنگ جنگ نیست بلکه فرهنگ جانفشانی، شجاعت و دفاع از مرز و بوم است که شهدا از خود به جای گذاشتند.

 

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان گیلان با بیان این که این فرهنگ در نهایت منجر به ایجاد فرهنگ و تفکر بسیجی شد، تصریح کرد: این فرهنگ باید در همه حوزه ها حاکم شود.

 

دولتی حاکم شدن تفکر بسیجی در حوزه علم را دلیل پیشرفت کشور در حوزه های نانو، فناوری، هسته ای و سایر بخش های علمی عنوان کرد و افزود: اگر در اقتصاد تفکر بسیجی به طور کامل حاکم شود به حتم به موفقیت هایی که در این عرصه بی بدلیلی دست می یابیم.

 

وی خاطر نشان کرد: موفقیت های دفاع مقدس و امنیت و آرامش امروز جامعه علیرغم نا امنی های زیاد در منطقه مرهون فرهنگ و تفکر بسیجی در دوران دفاع مقدس است.

 

مسؤول بسیج هنرمندان گیلان با بیان این که امروز بسیج به مرحله ای از پویایی رسیده است که تعامل خوبی را با همه هنرمندان در همه حوزه ها برقرار کرده است، گفت: انجمن های تخصصی ما خانه امن و محل مناسبی برای طرح و تدوین برنامه های هنری است و موفقیت هایی که بسیج هنرمندان گیلان کسب کرده است گویای این مطلب است.

 

دولتی با اشاره به این که نمایش آسمان روزهای ابری از گیلان به به جشنواره سراسری تئاتر فجر راه یافت، خاطرنشان کرد: نمایش آسمان روزهای ابری در یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج درخشید و رتبه نخست را از آن خود کرد.

 

وی با بیان اینکه تقویت تئاتر یکی از اولویت های سازمان بسیج هنرمندان  گیلان است گفت : این نمایش در بخش نمایشنامه نویسی مقام اول را کسب کرد و در بخش کار کردانی حائز رتبه نخست شد و رتبه نخست بازیگر نقش اول مرد و مقام دوم بازیگر زن و طراحی صحنه به این نمایشنامه از گیلان  رسید.

 

دولتی با بیان این که سه هزار عضو بسیج هنرمندان در گیلان داریم، تصریح کرد: انسجام خوبی بین کانون های ما در شهرستان ها وجود دارد و به صورت یک شبکه هماهنگ باهم در ارتباط هستیم.

 

مسؤول بسیج هنرمندان گیلان تصریح کرد: نکته مهم این است که هر ساله ما در انجمن ها و برنامه های سازمان با توجه به جشنواره ها ی بسیج برای استعداد یابی و شکوفایی هنر انسان ساز و در راستای انقلاب اسلامی روند رو به رشدی را شاهد هستیم.

 

وی عدم هارمونی مناسب و هماهنگی و همگرایی در حوزه فرهنگ و هنر استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید همه مسؤولان هماهنگ باهم کار کنند تا بتوانیم در حوزه فرهنگ و هنر درست عمل کنیم و جزیره ای عمل کردن یکی ضعف های مهم در عرصه فرهنگی است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات