۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۴۱۳۷۵
همسر شهید نواب صفوی:

شهید نواب صفوی و یارانش راه سیدالشهدا را پیمودند

خبرگزاری رسا ـ همسر شهید نواب صفوی با بیان این کهافراد و بزرگوانی که شهید نواب صفوی را درک کرده اند متوجه این مطلب می شوند که وقتی نواب صفوی نماز می خواند گویی خدا و شهادت را می دید, گفت: کسانی که همانند شهید نواب صفوی و یارانش راه شهادت را پیمودند، جواب مظلومیت سید الشهدا را پاسخ دادند.
شهيد نواب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نیره سادات احتشام صفوی، همسر شهید نواب صفوی در مراسم اختتامیه همایش پیشاهنگ جهاد و شهادت که به مناسبت پاسداشت ادبی شهید سید مجتبی نواب صفوی امروز 27 دی ماه در حوزه هنری تهران برگزار شد، گفت: افراد و بزرگوانی که شهید نواب صفوی را درک کرده اند متوجه این مطلب می شوند که وقتی  نواب صفوی نماز می خواند گویی خدا و شهادت را می دید.
 
وی با بیان اینکه هشت سال کنار نواب صفوی زندگی کرده است، خاطرنشان کرد: این مرد بزرگ، با کمال و معرفت به خدا نزدیک بود و  در مدت هشت سال زندگی، در مجموع بیش از یک سال کنار هم زندگی نکردیم.
 
همسر شهید نواب صفوی با اشاره به فعالیت های انقلابی و مبارزاتی شهید نواب صفوی افزود: زمانی که شهید نواب صفوی در تهران بود، نیروهای شاهنشاهی خانه به خانه را اشغال می کردند و به دنبال گروه فداییان اسلام می گشتند و حتی در آب انبارها نور افکن می انداختند تا مبادا اسلحه پنهان شده باشد و  به گفته آنها اگر یک دست خط هم از این گروه پیدا می کردند برای آنها مهم بود.
 
صفوی به عشق معنوی خود و شهید نواب صفوی اشاره کرد و گفت: وقتی خبر تیر باران شهید نواب صفوی را شنیدم قصد داشتم مجنون وار سر به بیابان ها بگذارم.
 
وی افزود: به منزل بهبهانی از علمای درباری رفتم و خواستم واسطه شود و جنازه شهید نواب صفوی را از رژیم تحویل بگیرد و در جای که خودش وصیت کرده بود، دفن کنیم، اما او را در مسگر آباد دفن کرده بودند و اجازه این کار را ندادند.
 
همسر شهید نواب صفوی افزود: وقتی به مزار شهید نواب صفوی رسیدم، امرای لشکری آنجا را محاصره کرده بودند و آنجا حکومت نظامی بود، و از همه نوع مردمی چه تماشاگر و چه ارادتمند به شهید نواب صفوی آمده بودند.
 
صفوی با بیان اینکه سر مزار شهید نواب صفوی شروع به سخنرانی کردم و همه نیرو های شاه را به افراد بنی امیه و یزید تشبیه کردم، خاطرنشان کرد: من معتقدم کسانی که همانند شهید نواب صفوی و یارانش این راه را پیمودند، جواب مظلومیت سید الشهدا را پاسخ داده اند.
 
گفتنی است، شهید سید مجتبی نواب صفوی به همراه سایر یاران خود در گروه فداییان اسلام شهیدان ذو القدر، طهماسبی و واحدی در 27 دی ماه سال 1334 توسط رژیم ستمشاهی طاغوت به شهادت رسیدند./818/پ202/ب6
ارسال نظرات