۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۲۴۱۳۸۷
مدیر مرکز حفظ آثار سپاه کربلای مازندران:

راهیان نور دریچه‌ ورود ارزش‌های دفاع مقدس به فرهنگ جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز حفظ آثار سپاه کربلای مازندران با اشاره به این که راهیان نور یک مانور عظیم فرهنگی است، گفت: اعزام کاروان‌‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی را دریچه‌ای برای ورود ارزش‌های دفاع مقدس به فرهنگ عامه است
کاروان راهيان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، احمد اسحاقی، مدیر مرکز حفظ آثار سپاه کربلای مازندران شب گذشته در همایش یک روزه راویان دفاع مقدس شرق استان با اشاره بر لزوم توجه به حسن خلق و صداقت در عمل و گفتار راویان بر لزوم توجه به معروفات از سوی راویان تأکید کرد و افزود: راویان باید توجه کامل به نماز و معروفات داشته باشند.

 

وی با بیان این که در دوره های گذشته در برخی از موارد با کمبود راویان دفاع مقدس در استان روبرو بودیم، یادآور شد: اکنون در حال رفع کمبودهای گذشته هستیم و امیدواریم با تقویت گروه راویان در جهت افزایش نیروهای راوی تلاش کنیم.

 

مدیر مرکز حفظ آثار سپاه کربلا مازندران به بحث رفتاری راویان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این بحث از دانش مهم‌تر است و راویان دفاع مقدس باید اول از همه صدق نیت در روایتگری داشته باشند و نیت خود را برای خدا خالص کنند.

 

وی با بیان این که اکنون تعداد روایت گران دفاع مقدس در مازندران در حال تکمیل است، اظهار داشت: امیدواریم که به زودی شاهد رونق و شکوفایی روایت گری دفاع مقدس در مازندران باشیم.

 

اسحاقی با اشاره به این که به زودی مرحله جدید اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب آغاز می شود، ادامه داد: بعد از اعزام دانش آموزان، اعزام کاروان دانشجویی در دستور کار است و در اسفند ماه اعزام کاروان راهیان نور محلات به مناطق جنگی جنوب آغاز می شود.

 

مدیر مرکز حفظ آثار سپاه کربلای مازندران با تاکید بر بهره مندی از توان راویان دفاع مقدس در همه این کاروان ها گفت: باید با استفاده از توان روایت گران دفاع مقدس، فرهنگ شهید و شهادت بدرستی در جامعه  و در بین نسل جوان و نوجوانان تبیین شود.

 

وی با اشاره به اعزام گروه جدید دانش آموزان به مناطق عملیاتی بعد از امتحانات گفت: هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور آشنایی دانش آموزان با ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس است و راویان باید با برنامه ریزی زمینه آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان شرکت کننده در این اردوها را با فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر بسیجی فراهم کنند.

 

اسحاقی برنامه فرهنگی راهیان نور را بهترین ابزار برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و گفت: هر چه فرهنگ و آرمان های دفاع مقدس در جامعه ما بیشتر نهادینه شود به حتم آثار هجمه های فرهنگی دشمن نیز در کشور کاهش خواهد یافت.

 

وی با بیان این که راهیان نور نقش فرصتی برای ترویج آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس است، افزود: مقام معظم رهبری درباره راهیان ‌نور می‌فرمایند نباید اجازه دهیم حماسه دفاع مقدس دچار فراموشی شود.

 

مدیر مرکز حفظ آثار سپاه کربلای مازندران با اشاره به این که راهیان نور یک مانور عظیم فرهنگی است و حضور وسیع ملت ایران در این حرکت مقدس و مکان‌‌های شریف جنگ روانی دشمن را پاسخ داده و خنثی می‌کند، گفت: اعزام کاروان‌‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی را دریچه‌ای برای ورود ارزش‌های دفاع مقدس به فرهنگ عامه است./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات