۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۴۱۴۳۰
معاون فرهنگی اوقاف کشور:

درآمد موقوفات حوزه های علمیه در اختیار مرکز مدیریت قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف کشور با اشاره به نیت واقفان در ارتباط با موقوفات گفت: درآمد موقوفات حوزه های علمیه در اختیار مرکز مدیریت قرار گیرد.
حجت الاسلام شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف کشور، ظهر امروز، در کمیته هم اندیشی اوقاف و حوزه های علمیه لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: مدیر حوزه های علمیه لرستان باید از هزینه های در آمد موقوفات براساس نیت واقفان اطلاع داشته باشد.

وی افزود: اوقاف استان باید درآمد موقوفاتی که نیت واقف حوزه های علمیه است، در اختیار مرکز مدیریت قرار گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف کشور با اشاره به درآمد سالانه اوقاف لرستان عنوان داشت: این نهاد در راستای کمک به هزینه های حوزه های علمیه توجه بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه و اوقاف استان موظف هستند لیست موقوفاتی که در راستای حوزه های علمیه است را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

وی با اشاره به این که برخی موقوفات پس از گذشت زمان به علت ثبت نشدن از دست می روند، خاطرنشان کرد: اوقاف باید موقوفات را براساس نیت واقف ثبت کند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف کشور با تأکید بر برگزاری نشست هم اندیشی اوقاف و حوزه های علمیه به صورت ماهانه افزود: امید است خروجی این جلسات مؤثر باشد.

حجت الاسلام شرفخانی بیان داشت: همایش وقف و حوزه های علمیه استان با محوریت تکریم و تجلیل از آیت الله صادقی، رییس حوزه کمالیه خرم آباد به عنوان واقف بزرگ استان برگزار شود.

وی در پایان یادآور شد: با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه و اوقاف استان 200 نفر از طلاب لرستانی به سفر زیارتی مشهد مقدس، در سال جاری اعزام شوند./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات