۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۴۱۴۳۶
دبیر کمیته عالی وقف حوزه‌های علمیه کشور:

همکاری حوزه علمیه و سازمان اوقاف برای احیای موقوفات ضروری است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته عالی وقف حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به نقش اوقاف و حوزه های علمیه در راستای انجام امور وقف گفت: همکاری حوزه و اوقاف برای احیای موقوفات ضروری است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد آبادی پیشه، دبیر کمیته عالی وقف حوزه‌های علمیه کشور، ظهر امروز، در کمیته هم اندیشی اوقاف و حوزه های علمیه لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: کمیته هم اندیشی اوقاف و حوزه های علمیه از سال 85،86 در راستای سامان دهی فعالیت های این دو نهاد تشکیل شده است.

وی با اشاره به این که در آمد موقوفات براساس نیت واقفان هزینه می شود، افزود: اصل وقف درباره برطرف کردن نیازهای فرهنگی است.

وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب در راستای کمک دولت به حوزه های علمیه در جهت مباحث عمرانی عنوان داشت: در مباحث دیگر حضور خیران و اوقاف بسیار چشم گیر است.

حجت الاسلام آبادی پیشه بیان داشت: از ظرفیت حوزه های علمیه و اوقاف هر استان برای آزاد سازی حوزه های علمیه ای که در تصرف ارگان های دیگر می باشند استفاده کرده ایم.

وی همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری حوزه نسبت به رفع تعرضات صورت گرفته به وقف را ضروری بیان کرد و افزود: این همکاری زمینه اجرای دقیق نیات واقفان و احیای موقوفات لازم است.

دبیر کمیته عالی وقف حوزه‌های علمیه کشور فرهنگ سازی جهت ایجاد وقف جدید را از اهداف مهم این کمیته دانست و عنوان داشت: وقف باید در راستای برطرف کردن مشکلات فرهنگی جامعه صورت گیرد.

حجت الاسلام آبادی پیشه با تأکید بر ضرورت همکاری حوزه و اوقاف در جهت احیای موقوفات بیان داشت: باید تلاش شود مردم به ایجاد وقف‌های جدید در ارستای رفع نیاز‌های جامعه رو بیاورند./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات