۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۴۱۴۶۴
مدیر کل اوقاف لرستان خبرداد؛

وجود بیش از 100 موقوفه منفعتی در لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف لرستان از وجود 107 موقوفه منفعتی در استان خبر داد.
حجت الاسلام خاکباز ، مدير کل اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف لرستان، ظهر امروز، در دوازدهمین نشست هم اندیشی اوقاف و حوزه های علمیه استان گفت: بیشترین موقوفات لرستان در شهرستان های ازنا، بروجرد و خرم آباد قرار دارد.

وی با بیان این که دو هزار موقوفه در لرستان وجود دارد، افزود: از این تعداد 107 موقوفه منفعتی و درآمد زا در استان وجود دارد.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به هزینه درآمد موقوفات براساس نیت واقف خاطرنشان کرد: بسیاری از این هزینه ها صرف حوزه های علمیه می شود.

وی بیان داشت: 10 درصد درآمد مسجد امام بروجرد و 17 درصد درآمد گرمابه بروجرد که سه باب مغازه است بر اساس نیت واقف متعلق به حوزه های علمیه است.

مدیر کل اوقاف لرستان با اشاره به موقوفه حاج ابوالفتح خان در بروجرد افزود: این ساختمان دارای یک حسینیه و پاساژ پنج طبقه است که یک دهم درآمد آن براساس نیت واقف صرف حوزه های علمیه می شود.

وی تصریح کرد: 15 درصد چهار باب مغازه در راسته بازار مس گران نیز متعلق به حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام مرتضی خاکباز یادآور شد: موقوفه تجر کاشانی واقع در روستای دربند شهرستان ازنا از ده سهم، هشت و نیم سهم آن موقوفه است که افزون بر حوزه علمیه شهرستان ازنا، حوزه علمیه دورود از آن بهره مند می شود.

وی در پایان بیان داشت: انتظار می رود مرکز مدیریت حوزه های علمیه لرستان برخی اسناد وقفی را که در اختیار دارد برای ثبت در اختیار اوقاف استان قرار دهد./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات