۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۴۱۴۸۰

ثبت وقفی جدید برای حوزه علمیه شبستر

خبرگزاری رسا ـ یک خیر شبستری 44353 سهم از کل سهام شرکت توسعه معادن روی ایران جهت تأمین هزینه‌های حوزه علمیه امام خمینی(ره) شبستر را وقف کرد.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که طی سال اخیر موقوفات جدیدی برای مدارس علمیه استان ثبت شده است، اظهار داشت: یک خیر شبستری تعداد 44353 سهم از کل سهام شرکت توسعه معادن روی ایران جهت حوزه علمیه امام خمینی(ره) شبستر را وقف کرد.

 


وی با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه شهرستانی و حفظ استقلال حوزه‌های علمیه در گرو ترویج فرهنگ وقف است، افزود: آقای زکریا نقابی تعداد 44353 سهم از کل سهام شرکت توسعه معادن روی ایران با ارزش ریالی 500 میلیون ریال جهت حوزه علمیه امام خمینی(ره)  شبستر را وقف کرد.

 


حجت الاسلام حسینی از ثبت دو وقف جدید دیگر در شهرستان شبستر خبر داد و گفت: خیر شبستری جناب آقای کاظم اصغری چهار قطعه حیاط مسکونی با ارزش ریالی یک میلیارد و 200 میلیون ریال جهت توسعه و الحاق به مسجد جواد الائمه(ع) روستای ساربان قلی شبستر را وقف کرد.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی افزود: صفدر پورعباسی واقف خیراندیش دیگری است که شش دانگ یک باب حیاط  مسکونی و نصف شش دانگ یک باغ زرد آلو به انضمام 4 ساعت آب با ارزش ریالی یک میلیارد و 200 میلیون ریال جهت کمک هزینه دارو و درمان بیماران بی بضاعت و دانش آموزان بی بضاعت و کمک هزینه ازدواج جوانان در شبستر را وقف کرد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابزار خرسندی از ثبت موقوفات جدید جهت توسعه مدارس علمیه استان گفت: برای احیای فرهنگ و تمدن دینی و تأمین پشتوانه اقتصادی و بمنظور استقلال مراکز آموزشی و حوزه های علمیه چاره ای جز تقویت سنت وقف نداریم.

 


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: واقفی از استان آذربایجان شرقی اخیرا زمینی به مساحت سه هکتار را در تهران بزرگراه همت برای احداث حوزه علمیه وقف کرده است. بنا به نیت فلاحی عدل، واقف این زمین، مسجد و مجموعه ای جهت درآمدزایی برای حوزه علمیه در کنار آن احداث خواهد شد.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز چند موقوفه حوزوی در این استان داشتیم که از جمله آن ها یکی از واقفین، زمینی را به مساحت پنج هزار متر مربع جهت احداث مدرسه علمیه در شبستر و واقف دیگری زمینی به مساحت یک هکتار را در بخشایش جهت احداث حوزه علمیه وقف کردند./935/ت303/ب4

ارسال نظرات