۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۴۱۵۱۹
آیت الله دری نجف آبادی:

وقف می تواند به حل مسائل و مشکلات جامعه کمک کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی در همایش رونمایی از اوراق وقف ساخت فاز دوم بیمارستان سرطانی آیت الله خوانساری اراک گفت: وقف می تواند به حل مسائل و مشکلات جامعه کمک کند و سبب محرومیت زدایی در بخش های فقیر جامعه شود.
ديدار کارکنان اداره اوقاف و امور خيريه با آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز در همایش رونمایی از اوراق وقف ساخت فاز دوم بیمارستان سرطانی آیت الله خوانساری اراک که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد، بیان داشت: وقف سنت نبوی و سیره ائمه معصومین(ع) و یکی از مصادیق باقیات‌صالحات است که از صدر اسلام تاکنون برای بشریت به یادگار مانده است و وقف سنت حسنه ای است که به اشکال مختلف در تاریخ بشر وجود داشته است.

آیت الله دری نجف آبادی بیان داشت: اثرت و برکات حاصل از وقف می‌تواند نقش تاثیرگذاری در حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی جامعه داشته باشد و وقف اموال در راه خدا بدون شک درهای بهشت را به سوی انسان باز می کند و وقف مال عملی بسیار نیکو و ماندگار برای افراد حتی پس از مرگ است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: مردم عزیز باید با اثرات و برکات حاصل از وقف آشنا شوند به سمت احیای این سنت حسنه الهی در جامعه گام بردارند و همچنین مسؤولان در راستای ترویج این سنت در جامعه تلاش کنند.

وی افزود: وقف می تواند به حل مسائل و مشکلات جامعه کمک کند و سبب محرومیت زدایی در بخش های فقیر جامعه شود.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: احداث فاز دوم بیمارستان تخصصی سرطان آیت‌الله خوانساری اراک و انتشار اوراق وقفی کاری بزرگ و گامی ارزنده و ماندگار در رفع مشکلات حوزه سلامت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برای آغاز عملیات ساخت فاز دوم بیمارستان نیازمند نزدیک به 200 میلیارد ریال هستیم و با توجه به اهمیت موضوع لازم است تا همه مسؤولان، خیران و نیکوکارن همت و تلاش کنند تا هرچه سریعتر شاهد بهره‌برداری این بیمارستان در استان باشیم.


آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با تاکید بر این که باید هر چه زودتر عملیات ساخت فاز دوم بیمارستان تخصصی سرطان آیت‌الله خوانساری اراک به بهره برداری برسد تصریح کرد: فاز دوم بیمارستان تخصصی سرطان، نیازمند مشارکت و همت همگانی دولت و مسؤولان است و لازم است عموم مردم نیز در این عمل خیر و خداپسندانه مشارکت جدی داشته باشند. /842/
پ202/ب6

ارسال نظرات