۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۴۱۵۲۰
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

جامعه امروز نیازمند احیای سنت حسنه وقف است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که جامعه امروز نیازمند احیای سنت وقف است، گفت: با نهادینه‌سازی سنت حسنه وقف بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.
حجت الاسلام علي محمدي نماينده ولي فقيه در اوقاف و رييس اوقاف کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امروز در همایش رونمایی از اوراق وقف ساخت فاز دوم بیمارستان سرطانی آیت الله خوانساری اراک که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد بیان داشت: جامعه امروز نیازمند احیای سنت وقف است و با نهادینه‌سازی سنت حسنه وقف بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.
 
 
حجت‌الاسلام محمدی بیان داشت:  ملت ایران همچون 36 سال گذشته ، بار دیگر در احیای سنت نیکوی وقف گام های محکمی برداشته و برای زنده نگه داشتن آن تلاش می کنند و ما به این ملت عزیر و دلیر ایران اسلامی افتخار می کنیم و به خود می بالیم.
 
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: با نهادینه سازی فرهنگ وقف می توان در همه مسائل اقتصادی، سلامت و اجتماعی ورود پیدا کرد و همچنین با وقف می توانیم تمامی مشکلات مالی بخش های مختلف را حل کنیم.
 
 
وی افزود: مال و ثروت امانتی در دست انسان‌هاست و در واقع هر کس با وقف بخشی از مال و انفاق اموال خود، نه‌ تنها به جامعه؛ بلکه به خود خدمت کرده است و خوشبختانه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون ملت ایران با وقف مال و جان خویش نشان دادند که انسان‌های با سخاوتی هستند و امروز نیز به برکت خون شهدا و امام راحل بار دیگر این سنت حسنه نبوی احیا شده است.
 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که احیای سنت حسنه وقف سرلوحه همه امور سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار گرفته خاطر نشان کرد: همه باید نسبت به انجام دستورات الهی و انفاق و بخشش نسبت به نیازمندان از یکدیگر سبقت بگیریم و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تمام تلاش خود را در جهت فرهنگ سازی وقف می نماید و احیای سنت حسنه وقف یکی از مهمترین کارها و امورات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.
 
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه گفت: انتشار اوراق وقفی در جهت احداث بیمارستان‌های تخصصی سرطان در استان‌های تهران، شهر ری و مرکزی سال گذشته از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مطرح و با طرح در مجلس به تصویب شورای عالی انقلاب اسلامی رسیده و پس از آن نیز به‌عنوان عقد صلح به تأیید شورای نگهبان رسید وهم اکنون آحاد جامعه می توانند با خرید اوراق وقف یک میلیون ریالی به صورت وقف جمعی هم در حل مسائل و مشکلات دولت سهیم باشند و هم با کمک به نیازمندان در راستای آباد سازی خانه آخرت خود قدم بردارند. /842/
پ202/ب6

ارسال نظرات