۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۴۱۵۴۳
استاد حوزه علمیه قم:

موج اسلام گرایی در فرانسه ارکان الیزه را به لرزه انداخته است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: موج گرایش به اسلام به گونه ای است که هراس از اکثریت مسلمین طی چهل سال آینده در فرانسه لرزه بر اندام کاخ نشینان الیزه انداخته است و همین امر سبب حوادث اخیر در پاریس شد.
حجت الاسلام احتشام
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: موج گرایش به اسلام ناب در کشورهای اروپایی به گونه ای است که هراس از اکثریت مسلمین طی چهل سال آینده در فرانسه لرزه بر اندام کاخ نشینان الیزه انداخته است و زمینه جسارت و هتاکی نسبت به نبی مکرم و ارزش ها را توسط صهیونیست های جنایتکار کلید زده است.
 
امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: از قبل قابل پیش بینی بود که راهپیمایی بیست میلیونی اربعین حسینی و آشنایی جان های خفته با معرفت ناب حسینی عرصه را بر سیاستگذاران استکبار جهانی تنگ خواهد کرد؛ گرچه این هتاکی و جسارت ها بوده و خواهد بود ولی آنچه که در این برهه به این ساز و کار جنایت پیشگان ویژگی بخشیده است استفاده ابزاری از تروریست به ظاهر مسلمان برای بهره برداری در راستای سیاست های اسلام ستیز و انسان ستیز غربی ها است.
 
حجت الاسلام احتشام ادامه داد: همه باید باور کنیم که دشمن اسلام ناب از هر پدیده ای برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب جهانی مسلمین فروگذار نخواهد کرد؛ راهکار مقابله با این نقشه و سیاست جدید پافشاری بر توحید و وحدت کلمه مسلمین است.
 
وی ابراز داشت: قطعاً تمام مردم دنیا به ویژه خواص و نخبگان حتی در جوامع غربی می دانند که این گروه های ساخته و پرداخته سازمان های جاسوسی آمریکا و اسرائیل و انگلیس با اسلام و مسلمین سنخیتی ندارند؛ آنچه که برای آنها مهم است استفاده ابزاری از اسلام آمریکایی، وهابی، تکفیری و تشیع انگلیسی در راستای ضربه زدن به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی جهانی است.
 
امام جمعه موقت کاشان گفت: دشمن به خوبی دریافته است که صدور انقلاب امام خمینی نیاز به تجهیزات نظامی و امکانات مادی ندارد؛ پیام روشن انقلاب اسلامی آنچنان جذابیت و کشش در قلوب همه به ویژه جوانان ایجاد کرده است که برای گریز از این پدیده خود را محصور در ابداع فرهنگ اختلاف افکنی توسط گروه های ساخته سازمان های جاسوسی دیده اند.
 
حجت الاسلام احتشام افزود: آنچه که در این چند روز در کشورهای اسلامی و اروپایی توسط مسلمین در اعلام برائت از داعش که آلت دست سیاست های استعماری غربی ها انجام شد؛ بهترین رویکرد برای دفاع از اسلام و پیامبر عظیم الشأن آن می باشد.
 
وی به سخنان مقام معظم رهبری درباره بیداری علما و ترسیم نقشه راه توسط نخبگان در جهان اسلام اظهار داشت: وظیفه اصلی برای طبقه روشنفکر و بصیر چه حوزوی و چه دانشگاهی در جهان اسلام تبیین تهدیدها و فرصت ها است؛ فرصت جذابیت انقلاب اسلامی و تهدید روز افزون صهیونیسم جهانی دو مسأله ای است که حتماً باید در ادبیات گفتاری و رفتاری دانشمندان در جهان اسلام مد نظر باشد.
 
امام جمعه موقت کاشان به فعالیت های بی دریغ بعضی فعالان مذهبی در جهت ایجاد اتحاد بین مذاهب مختلف اسلامی اشاره کرد و افزود: متأسفانه عده ای بی بصیرت همچنان با ایجاد اختلاف و توهین به مقدسات مذاهب آب به آسیاب دشمن می ریزند که همه باید با اعلام برائت از جریانات تکفیری چه شیعی باشند و چه سنی دین خود را به اسلام عزیز و پیامبر اعظم (ص) ادا کنند.
 
حجت الاسلام احتشام بیان داشت: گروه های تکفیری مانند داعش در اصل بازوان اجرایی سیاست های سازمان های امنیتی مستکبرین جهانی هستند؛ داعش به عنوان یک گروه مستقل وجود خارجی ندارد؛ زمانی که ماشه سلاح داعش در راستای تقویت سیاست های مستکبرین کار آمدی نشان می داد؛ نه تنها برخورد نکردند که از هر فرصتی برای تقویت داعش استفاده کردند.
 
وی ادامه داد: امروز که سلاح داعش کارآیی خود را از دست داده؛ سازمان های جاسوسی و امنیتی با طراحی نقشه هایی صهیونیستی مانند ماجرای اخیر فرانسه یعنی حمله به دفتر مجله شارلی ابدو از لاشه داعش نیز کمال استفاده را می برند./836/ت302/ج

 

ارسال نظرات