۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۴۱۵۶۸
حجت الاسلام ابوترابی فرد:

تحریم ها نشانه ضعف غرب در برابر نظام اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: وقتی رییس جمهوری آمریکا می گوید ما با تشدید تحریم ها علیه ایران خودمان را منزوی می کنیم، این نشان از پیروزی انقلاب بر جهان است.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه دیروز در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز‌، این شهر را مهد دلیر‌مردان، عارفان و دانشمندان دانست و اظهار داشت: علامه طباطبایی، علامه جعفری و آیت‌الله قاضی، نمونه‌ای از این بزرگمردان هستند و امید است که اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز با تاسی از بزرگان علمی و دینی، با عزم و اراده ملی روز به روز بر عزت این کشور بیفزایند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تولید علم، کوتاه کردن فاصله تبدیل علم به ثروت است که بحمدالله با شتاب بیشتری به سمت تجاری‌سازی دانش و خلق شرکت‌های دانش بنیان پیش می‌رود.

 

وی افزایش تعداد دانشجو به بیش از 4 میلیون و 500 هزار را از جمله تحولات کشور در بخش دانشگاهی دانست و گفت: ارزشمندتر این است که 40 درصد دانشجویان دانشگاه‌های بزرگ در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول هستند.

 

حجت الاسلام ‌‌ابوترابی‌فرد ادامه داد: انقلاب اسلامی راه را برای تحول ریشه‌دار و عمیق علمی فراهم آورد، همچنان که ما در رشته‌های مهندسی و پزشکی، جایگاه استثنایی در جهان داریم و در رشته‌های نوین جزو چند کشور برتر دنیا هستیم، ضمن آنکه در حوزه هسته‌ای نیز جزو 11 کشور برتر دنیا محسوب می شویم.

 

وی افزود: پیشرفت ما در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، علمی، فناوری و دفاعی مثال‌زدنی است و اگر جهان در مقابل کشور ما صف آرایی می‌کند، به خاطر همین افق‌های روشنی است که فراروی کشور ما وجود دارد و معمار این حرکت عظیم علمی، رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه رمز تمایز انقلاب اسلامی از اردوگاه غرب و دیگر پیشگامان علمی است، پیوند دانش با ارزش‌های انسانی است که ما به علم نه به عنوان ابراز اقتصادی، بلکه به عنوان ابزاری برای رسیدن به جایگاه برتر انسانی و رویارویی با زیاده خواهان نگاه می‌کنیم.

 

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه گفت: وقتی رییس جمهور آمریکا می‌گوید که ما با تشدید تحریم‌ها علیه ایران، خودمان را منزوی می‌کنیم، این نشان از پیروزی انقلاب بر جهان است که از پیوند سیاست با دانش، ارزش و اخلاق ناشی شده است.

 

وی به ظرفیت بزرگ دانشمندان کشور به ویژه این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با وجود شما نباید در کشور ما کاستی وجود داشته باشد زیرا به هر حوزه از علم که وارد شوید منشا تحولات بزرگ خواهید شد از این رو از شما اساتید می‌خواهم دست اندرکاران اجرایی کشور را یاری کنند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد در سخنان پایانی متذکر شد: متاسفانه صد سال است که ما نفت می‌فروشیم و تحولی لازم است تا با تبدیل نفت خام به فرآورده‌های نفتی، آن را با 100 برابر ارزش افزوده بفروشیم که این امر با مدیریت صحیح، در فاصله کوتاه زمانی دست یافتنی است.

 

در این مراسم همچنین محمدرضا پور محمدی، رییس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز تنها به خاطر قدمت، دومین دانشگاه کشور نیست بلکه به لحاظ کارکرد و نقش های مهم در عرصه های مختلف پیش از انقلاب، انقلاب، دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس نام دانشگاه تبریز را درخشان کرده است.

 

وی افزود: در دانشگاه تبریز توسعه علمی سرعت بیشتری گرفته است و در طی یک سال، 36 رشته جدید تصویب شده است. ضمن آنکه افزایش 30 درصدی تولید مقالات علمی و امضای تفاهم‌نامه همکاری با 50 دانشگاه خارجی از پیشرفت این دانشگاه خبر می‌دهد که سعی داریم تا دانشگاه تبریز را بین‌المللی کنیم./935/پ202/ب6

ارسال نظرات