۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۴۱۵۸۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از مکارم اخلاقی تضمین کننده سعادت جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که اخلاق اسلامی باید در برنامه های زندگی آحاد جامعه نهادینه شود، گفت: بهره گیری از مکارم اخلاقی تضمین کننده سعادت جامعه بشری است که باید از اخلاق به نحوی شایسته استفاده کنیم.
حجت الاسلام خليلي، استاد حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در سلسله نشست هایی که با موضوع درس اخلاق در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار می شود با بیان این که انسان باید اهل تقوا بوده و پرهیزگاری را پیشه خود کند، گفت: تقوامحوری ثمرات و برکات بسیاری برای زندگی انسان داشته و عاملی برای نجات فرد است.

 

وی با اشاره به این که انسان در تمام برنامه ها و فعالیت های خود باید مراقب و هوشیار باشد، افزود: شیطان همواره در کمین نشسته است تا انسان را از مسیر صحیح منحرف کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با توکل بر خداوند منان باید امور خود را پیش برده و در راستای کسب رضایت خداوند منان حرکت کنیم، بیان داشت: شیطان در تدارک فریب انسان است و می خواهد از فرصت های مختلف استفاده کند.

 

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر این که قرآن کریم به عنوان منبع هدایت در اختیار ما قرار گرفته است، تصریح کرد: معارف ارزشمند و والایی در این کتاب نورانی وجود دارد که زندگی انسان را در مسیر ارزشمندی قرار می دهد.

 

وی ادامه داد: قرآن کریم درسی سراسر از عبرت و تعالیم والا است که باید در عمل به فکر تحقق آن در برنامه های زندگی خود بوده و سبک زندگی قرآنی را الگوی کارهای خود قرار دهیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان باید مقتضیات و موانع امر را به درستی بشناسد، گفت: فرصت هایی در زندگی انسان پیش می آید که باید سعی کنیم از آن در مسیر تعالی و تکامل بهره گیری کنیم.

 

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به این که انسان باید اخلاق اسلامی را در برنامه های زندگی خود وارد کرده و به آن عمل کند، بیان داشت: بهره گیری از مکارم اخلاقی تضمین کننده سعادت جامعه بشری است که باید از اخلاق به نحوی شایسته استفاده کنیم.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود بوده و در مسیر تقرب الی الله گام بردارد، تصریح کرد: گناهان و معصیت زندگی انسان را در مسیری نادرست قرار می دهد که برای سعادت خود باید از آن دوری کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، خاطرنشان کرد: انسان باید واجبات الهی را انجام دهد که بهره گیری از این خط نورانی به عنوان پلکانی برای تعالی و ترقی انسان است.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که بهره گیری از تعالیم دینی می تواند زندگی انسان را در مسیر رستگاری و تعالی قرار دهد، گفت: انسانی که به ترقی برسد به مقامات ارزنده ای دست پیدا کرده و به جایگاهی والا می رسد.

 

وی با اشاره به این که انسان باید سطح آگاهی های خود نسبت به احکام الهی را بالا ببرد، بیان داشت: باید تلاش های خود در عرصه ترویج آگاهی های دینی را افزایش داده و به رساله مراجع مراجعه داشته باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات