۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۲۴۱۵۹۵

درخشش نخبگان قرآنی کاشان در دومین مرحله مسابقات قرآنی تلاوت اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی‌کاشان گفت: نخبگان قرآنی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل رتبه های برتر دومین دوره مسابقات تلاوت استان اصفهان را کسب کردند.
سيدعبدالرضا توليت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید عبدالرضا تولیت مسؤول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی کاشان شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در این مسابقات که دی ماه جاری با حضور نخبگان قرآنی استان اصفهان در سه رشته حفظ 15 جزء، حفظ کل، و قرائت قرآن کریم برگزار شد، 4 نفر از نخبگان قرآنی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل موفق به کسب رتبه های برتر شدند.

 

وی افزود: در رشته حفظ کل قرآن کریم، مجتبی بیابان پور آرانی حافظ و نخبه قرآنی و دارای مدرک استاد قرآن کریم معادل دکترا، موفق به کسب رتبه نخست شد و به مرحله کشوری این مسابقات راه یافت.

 

مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: همچنین قاری ممتاز و نخبه قرآنی حسن احمدی زاده آرانی در رشته قرائت این دوره از مسابقات رتبه نخست را به دست آورد و مجوز شرکت در مسابقات کشوری تلاوت را کسب کرد.

 

تولیت افزود: همچنین در بخش خواهران این مسابقات، زینب رمضانی علوی در رشته حفظ 15 جزء قرآن کریم موفق به کسب رتبه دوم شد و معصومه گودرزی در رشته حفظ کل قرآن کریم رتبه سوم استانی را به دست آورد.

 

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی‌کاشان گفت: در این دوره از مسابقات که دی ماه سال جاری در اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد، 10 نفر از نخبگان قرآنی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل شرکت کردند.

 

سید عبدالرضا تولیت با اشاره به این که نفرات اول هر رشته به مسابقات کشوری راه یافتند یادآور شد: مرحله کشوری مسابقات تلاوت روز چهارشنبه 29 بهمن ماه سال جاری در سالن اجتماعات حوزه هنری سازمان تبلغات اسلامی در شهر تهران برگزار می‌شود.

 

وی افزود: مسابقات قرآنی تلاوت، از جمله مسابقات قرائت و حفظ قرآن کریم است که با رویکردی جدید از سوی سازمان دارالقرآن الکریم پایه ریزی شده و برای دومین سال پیاپی برگزار شده است.

 

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی‌کاشان یاد آورشد: در رویکرد جدید، افزون بر حفظ قرآن، در برگیری مفاهیم قرآن نیز مورد توجه قرار گرفته و کسانی که در مسابقات شرکت می‌کنند هم باید قرآن را حفظ و هم به مفاهیم قرآنی اشراف کامل داشته باشند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات