۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۴۱۶۴۲

تشریح برنامه های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: پرورش کودکان و نوجوانانی مؤمن و معتقد به اهداف متعالی انقلاب تضمین تدوام حرکت بزرگ تاریخ بشری است.
کميته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا حاجیان زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسؤول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز بیست و نهم دی ماه در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: دفاع از دستاوردهای عظیم این انقلاب امری است که بدون تربیت صحیح نسلی که آینده میهن اسلامی مان را بر عهده خواهند داشت ممکن نبوده و در این مسیر نهادها و سازمان های ذیربط مسوولیتی بس عظیم بر دوش دارند.

 

حاجیان زاده با بیان این که دهه فجر عید انقلاب اسلامی ایران است، افزود: دهه فجر یادآور قیامی است که به تأسی از مکتب غنی اسلام و آموزه های ائمه اطهار(ع) بر مبنای عدالت خواهی و دفاع از حقوق محرمان بنیان شد، اینک به برکت خون شهیدان والا مقام به درختی تنومند و پر ثمر تبدیل گشته است.

 

مسؤول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به پرورش کودکان و نوجوانان مومن و عتقد به اهداف متعالی انقلاب تضمین تدوام این حرکت است، بیان کرد: حرکت بزرگ تاریخ بشری که بنیان گذار آن حضرت امام خمینی(ره) آن را به سر منزل مقصود رساند و هم اکنون نیز رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای (مد ظله العالی) با درایت و شجاعت تمام سکان هدایتش را عهده دارند.

 

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مورد همکاری دیگر سازمان ها افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مسؤول کمیته کودک و نوجوان با همکاری اعضای کمیته شامل اداره کل کودکان، معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی، معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، گروه کودک و نوجوان رادیو ایران و شبکه دو سیما و انتشارات مدرسه به مناسبت سی و ششمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی برنامه های ویژه را پیش بینی کرده اند.

 

وی با بیان این که برنامه های در نظر گرفته شده ستاد دهه فجر در این ایام مبارک در دو بخش ستادی و استانی برگزار می شود، تصریح کرد: نخستین برنامه ستادی در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، روز 6 بهمن آغاز می شود که برای گرامی‌داشت یاد و خاطره امام خمینی‌(ره) برنامه تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در مرقد بنیا‌ن‌گذار انقلاب اسلامی است .

 

حاجیان زاده  از با اشاره به این که در ایام الله دهه فجر مراکز فرهنگی‌هنری و مراکز کانون زبان و انتشار پوستر کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی را افتتاح خواهند کرد، خاطر نشان کرد:  نمایشگاه کتاب‌های انقلابی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ و هنری ، برگزاری 900 مراسم جشن و شادی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون کشور بر پا خواهند شد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر ساله به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور مراکز فرهنگی‌هنری و مراکز کانون زبان راه‌اندازی می‌کند. در ایام دهه فجر امسال نیز فعالیت فرهنگی و هنری در شهرستان های "تبریز" ،هشترود فامین ، بهار ،یزد و سرکان همدان برگزار خواهد شد.

 

مسؤول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با تأکید بر این که یکی از جذاب ترین برنامه های این ایام ، جشنواره بین المللی قصه گویی می‌باشد، افزود: کانون با هدف ترویج فرهنگ ارزشمند و اصیل قصه‌گویی در خانواده‌ها و تأکید بر اهمیت این فعالیت در روزهای پایانی بهمن ماه سال جاری هفدهمین دوره جشنواره بین المللی خود را آغاز می کند وقصه گویان و برگزیدگان مرحله استانی و 10 نفر قصه گوی بین المللی از 10 کشور جهان در این مراسم حضور خواهند داشت.

 

حاجیان زاده افزود: مراسم نمادین استقبال و گلباران تمثال حضرت امام خمینی(ره)، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی ایران، دعوت از خانواده های شهدا برای حضور در مراکز کانون فرهنگی و بازگویی خاطرات آنان به کودکان و نوجوانان، حضور پر شور مربیان و اعضای کودک و نوجوان در راهپیمایی 22 بهمن، به صدا در آمدن زنگ انقلاب در مهدکودک ها و  از دیگر برنامه هایی است که در ایام مبارک دهه فجر صورت می گیرد./812/پ202/ب4

ارسال نظرات