۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۴۱۶۵۲
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی:

مدیریت فرزند آوری بنیان خانواده را متزلزل می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه البرز و کرج بابیان این‌که بهترین زمان برای فرزند دار شدن سال‌های نخست زندگی است، گفت: مدیریت فرزند آوری از سوی زوج‌های جوان در درازمدت موجب تزلزل بنیان خانواده می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدمهدي حسيني همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام‌جمعه البرز و کرج، بعدازظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی که از شبکه یک سیما پخش شد با توجه به اهمیت مسأله تهدید نسل، اظهار داشت: مدیریت فرزند آوری از سوی زوج‌های جوان کار اشتباهی است و درازمدت زمینه تزلزل زندگی خانوادگی آن‌ها را فراهم می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: مدیریت فرزند آوری با استفاده از روش‌های مختلف به ‌مرور زمان می‌تواند موجب بروز امراض گوناگون در زوج‌های جوان شده و زمینه ناباروری آن‌ها را فراهم کند؛ به همین خاطر مدیریت فرزند آوری در سال‌های اولیه زندگی که زن و شوهر برای فرزنددار شدن آماده هستند کار اشتباهی است.

 

وی در تبین دلایل خود داری‌ برخی زوج‌های جوان از فرزند دار شدن در سال‌های اولیه زندگی گفت: آنها تصور می‌کنند شرایط مالی و امکانات رفاهی لازم را برای بچه‌دار شدن ندارند درحالی‌که تصورشان اشتباه است؛ روزی و رزق بچه، در دست والدین و دولت‌ها نیست و خداوند در قرآن روزی و رزق کودکان تازه متولدشده را ضمانت فرموده است بنابراین این مسأله بهانه خوبی برای فرزندار نشدن نیست.

 

امام‌جمعه کرج و البرز افزود: علت عمده‌ای که قارون را گرفتار بلا کرد این بود که تصور می‌کرد تمام ثروتش را با تکیه‌بر هوش خود به دست آورده است درحالی‌که آن ثروت را خداوند به او عطا کرده بود؛ بنابراین ما هنگام فرزنددارشدن نباید نگران خرج و مخارج فرزند باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که زوج‌های جوان بی‌گدار به آب‌زده و فرزند دار شوند بلکه حداقل‌هایی را باید رعایت کرد مثلا همین که فرد شغلی داشته باشد برای فرزندار شدنش کافی است و خداوند مابقی مخارج را از جایی که انسان تصور نمی‌کند به او می‌رساند.

 

وی با اشاره به این‌که تنها فرزند دار شدن در شرایط کنونی کافی نیست بلکه ما باید در تربیت کودکان نیز کوشا باشیم، ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم خداوند سه حق را بر عهده والدین گذاشته که والدین باید این آنها را در مورد فرزندان خود رعایت کنند؛ نخستین حق مراقبت است به این معنا که والدین باید از فرزندان خود از نظر جسمی و روحی مراقبت کنند.

 

امام‌جمعه البرز و کرج دومین حق کودک بر والدین را نصیحت او  عنوان کرد و گفت: برخی مواقع فرزندان به نصیحت والدین خود نیاز دارند؛ سومین حقی که فرزند بر والدین خود دارد حق تربیت صحیح است بنابراین والدین باید فاصله فرزندان خود را به نحوی تنظیم کنند تا بتوانند آن‌ها را به‌درستی تربیت کنند زیرا آنچه در خصوص فرزندان انسان در اولویت نخست قرار دارد تربیت فرزندان است تا آینده روشنی در پیش داشته باشند./837/پ202/ف

 

 

ارسال نظرات