۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۴۱۶۶۶

وقایع اخیر فرانسه حربه جدید استکبار در جنگ معنوی با اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بابیان این‌که امروزه تمدن غربی برای مقابله با اسلام وارد جنگی معنوی شده است، گفت: حرکت‌های اخیر داعش در فرانسه نیز در این راستا و برای انحراف اذهان مردم دنیا نسبت به اسلام حقیقی است.
حجت الاسلام ياسر ماهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام یاسر ماهری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله مباحث هویت طلبگی در سالن اجتماعات مدرسه مدینه العلم قم با بیان این‌که برای تبلیغ صحیح دین باید تمدن غرب را کامل شناخت، گفت: نمی‌توان دین را تبلیغ کرد بدون آن‌که روش‌های کسانی که به مقابله با آن برخاسته اند را شناخت.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که غرب امروز در تمدن خود با جابجایی سطوح اهمیت دین در زندگی به مقابله با اسلام برخاسته است، ابراز کرد: غربی ها دقیقاً با ترویج به حاشیه راندن دین از متن زندگی، به مقابله با اسلام برخاسته اند.

 

حجت‌الاسلام ماهری بابیان این‌که جنگ فعلی جنگ معنویت است، گفت: یعنی آنها حق را باطل جلوه می‌دهند و باطل را در لباس حق به مقابله با عقاید مسلمانان می‌فرستند؛ امروز مبلغین دینی باید در نظر داشته باشند که منحرف کردن دین اسلام خطرناک‌تر از مبارزه علنی با آن است.

 

حجت‌الاسلام ماهری با اشاره به حرکت‌های اخیر داعش در فرانسه که نوعی منحرف کردن اذهان مردم دنیا از توجه کردن به اسلام حقیقی است، گفت: اشتباه استراتژیک دشمنان اسلام در منطقه خاورمیانه ایجاد اسرائیل بوده است.

 

وی بابیان این‌که بر اساس آموزه‌های اسلام در ذی طلبگی، طلاب باید حتماً پنج مرحله را پیش از تبلیغ بگذرانند، ابراز کرد: فهم نیازهای اساسی حیات به ترتیب اولویت آن‌ها از مهم‌ترین و نخستین گام این مراحل پنج‌گانه است.

 

حجت‌الاسلام ماهری ضعف برخی طلاب در ارائه راه حل مناسب برای رفع نیازهای اجتماعی را از مشکلات اساسی در امر تبلیغ و ترویج دین دانست و گفت: متأسفانه برخی طلاب بدون شناخت نیازها به رفع نیاز می‌پردازند به همین دلیل گاهی در این عرصه موفق نیستند.

 

وی با بیان این که حفظ هویت طلبگی امروز باید از اصول حیاتی ذی طلبگی باشد، گفت: هویت طلبگی امروز یعنی تبلیغ اسلام به خاطر خدا همان گونه که آیت‌الله بهجت همیشه می‌فرمود ما چاره‌ای نداریم جز این‌که به سمت خدا برویم و من این جمله را تمام هویت طلبگی ایشان می دانم.

 

استاد حوزه و دانشگاه نقش تفهیم نیاز و ترتیب اولویت‌ها در موفقیت تبلیغی را مهم خواند و اظهار کرد: مبلغ پس از گذراندن این مراحل باید بتواند راه های رفع نیازها را در جامعه به‌خوبی تبلیغ کند؛ رهبر معظم انقلاب در این باره می‌فرمایند که جامعه پر از نیاز است و شما برای آن دسته از نیازها می توانید مفید باشید که خودتان به آن نیاز پیدا کرده و با تمام وجود اهمیتش را درک کرده باشید.

 

حجت‌الاسلام ماهری بابیان این‌که فقیه برای این‌که توحید را بفهمد نیاز به احکام دارد، گفت: این مثال مناسبی برای طلاب علوم دینی است چراکه فقیه برای درک توحید باید بتواند باب صلاة را اجتهاد کند.

 

وی پایان یادآور شد: امروز یکی از دغدغه‌های رهبر مهعظم انقلاب این است که فضای حوزه باید متحول شود بنابراین ما باید به ‌سوی اتصال سه علم عقاید، احکام و اخلاق حرکت کنیم./837/پ202/ف

 

ارسال نظرات