۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۴۱۷۴۴
آیت الله طه محمدی:

خلأ فرهنگی و معنوی کمبود امام جماعت در شأن استان همدان نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: شورای زکات استان باید از تمام توان خود برای استفاده مناسب از زکات جمع‌آوری شده از مردم به ویژه روستاییان استفاده کند چراکه اسلام در مصرف پول دقت بسیاری دارد، زکات جمع آوری شده از هر روستا برای مردم همان روستا خرج شود تا مردم به پرداخت زکات ترغیب شوند.
آيت الله طه محمدي، امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز در شورای زکات استان همدان گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید ویژه ای بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند اما در این سیاست تنها تولید و کسب درآمد مورد توجه نیست، در اقتصاد مقاومتی 40 درصد تولید ثروت و 60 درصد نگهداری و بهینه مصرف کردن ثروت کشور مورد توجه است که متأسفانه امر نگهداری در جامعه ما وجود ندارد.


وی در ادامه بیان کرد: بهینه مصرف کردن مال جزء واجبات دینی است، پروژه‌های عمرانی زیادی مانند ورزشگاه 6 هزاری نفری انقلاب، 14 هزاری نفری مفتح، یادمان عین‌القضات، مجتمع فرهنگی ابن‌سینا در همدان ساخته شده است اما با توجه به میزان اعتباری که برای آنها صرف شده از این اماکن استفاده نمی‌شود.


امام جمعه همدان تأکید کرد: خوشبختانه در کشور از امکانات و تجهیزات بسیاری بهره‌مند هستیم، این ثروت‌ها با زحمات فراوانی به دست آمده است اما به درستی از آنها نگهداری نمی‌کنیم و به سادگی ثروت‌ها را از دست می‌دهیم.


وی با اشاره به اجرای 172 پروژه از محل زکات وصولی در سطح روستاهای استان گفت: باید یک تیم متشکل از اعضای شورای زکات استان به منظور بررسی ضرورت اجرای این پروژه‌ها اقدام کنند تا در صورت عدم ضرورت و توجیه حذف شوند.


آیت الله محمدی خاطر نشان کرد: متأسفانه در حال حاضر در دارالمجاهدین همدان ده‌ها مسجد وجود دارد که به دلیل کمبود امام جماعت برای ادای نماز ظهر بسته است، و این خلاء معنوی و فرهنگی در شأن این دیار نیست.


نماینده ولی فقیه در همدان گفت: شورای زکات استان باید از تمام توان خود برای استفاده مناسب از زکات جمع‌آوری شده از مردم به ویژه روستاییان استفاده کند چراکه اسلام در مصرف پول دقت بسیاری دارد، زکات جمع آوری شده از هر روستا برای مردم همان روستا خرج شود تا مردم به پرداخت زکات ترغیب شوند.


امام جمعه همدان تأکید کرد: پروژه‌هایی که برای حتی محروم‌ترین نقاط روستایی پیش‌بینی می‌شود باید در شورای زکات استان وضعیت پروژه بررسی و میزان هزینه آن برآورد شود و بعد از تصویب، اجرای پروژه با اعمال نظارت به یک فرد امین سپرده شود.


آیت الله محمدی تصریج کرد: زکات فطره‌ که در سطح استان جمع آوری شده و  تنها برای پرداخت هزینه آب، برق و گاز مسجد اختصاص داده می‌شود و از نیازمندان غافل می‌شوند امری غلط است در حالی که زکات فطره علاوه بر مسجد و حسینیه باید برای محرومان نیز هزینه شود./967/پ202/ب6

ارسال نظرات