۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۴۱۷۴۵
مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی:

بهار قرآنی تبریز در اسفند ماه فرا خواهد رسید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی گفت: 13 کمیته عالی برگزاری سی‌ و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در تبریز تمام تلاش خود را در راستای افزایش سطح کیفی مسابقات انجام خواهند داد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

حجت‌الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن با برنامه‌های جنبی متعددی همراه خواهد بود، اظهار داشت: بیش از 200 برنامه قرآنی در حاشیه این دوره از مسابقات در سطح استان برگزار می‌شود.

 


وی با اشاره به این‌که برگزاری همایش 15 هزارنفری قرآن در تبریز، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن باحضور قاریان مصری، تجلیل از پیشکسوتان خادمان و فعالان قرآنی استان و برپایی نمایشگاه بزرگ فعالیت‌های قرآنی استان از جمله برنامه های جنبی خواهد بود، گفت: برگزاری همایش «علامه طباطبایی و قرآن» نیز از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد برگزاری مسابقات است.

 


حجت الاسلام حسینی همچنین از برگزاری همایش «استاد شهریار و قرآن» خبر داد و خاطرنشان کرد: مسابقات سراسری قرآن پنجم تا سیزدهم اسفندماه در دو نوبت صبح و عصر و به ترتیب از ساعت 8 لغایت 12 ظهر و 15 تا 20 شب برگزار خواهد شد که محل مسابقات برادران مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز خواهد بود.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: حضور عموم در محل برگزاری مسابقات سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن آزاد است، اما با توجه به اینکه ممکن است ازدحام شرکت‌کنندگان در محل مسابقات بیش از ظرفیت سالن‌ها باشد، جهت رفع این مشکل براساس دعوت‌نامه افراد می‌توانند در محل حاضر شوند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که 220 نفر از خواهران و 250 از برادران اعم از بزرگسالان و شکوفه‌‎ها در رشته‌های قرائت، حفظ کل، مفاهیم، حفظ 20 جزء و ترتیل در این مسابقات رقابت خواهند کرد، اظهار داشت: ارزیابی و داوری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بر عهده 30 داور برجسته قرآنی و بین‌المللی خواهد بود.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که بهار قرآنی تبریز در اسفند ماه فرا خواهد رسید، ادامه داد: 13 کمیته عالی برگزاری سی‌ و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در تبریز تمام تلاش خود را در راستای افزایش سطح کیفی مسابقات انجام خواهند داد که نهادهای دولتی و غیردولتی مسؤولیت های تخصصی در این کمیته ها را بر عهده دارند.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که فضاسازی و تبلیغات بصری شهر تبریز در روزهای برگزاری این مسابقات به صورت کاملا ویژه و قرآنی پیگیری خواهد شد، افزود: مراسم‌های افتتاحیه، اختتامیه و خود مسابقات از شبکه‌های مختلف به ویژه شبکه قرآن صدا و سیما و شبکه استانی سهند پخش خواهد شد./935/ت303/ب4

ارسال نظرات