۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۲۴۱۸۰۴

زیر نقاب شارلی!

خبرگزاری رسا ـ درج عنوان درشت «ما هم شارلی هستیم» در نشریه مردم امروز باید توسط مراجع قضائی بررسی شود تا روشن گردد که این اقدام تا چه اندازه همدستی با توطئه کفار و معاونت در اهانت به مقدسات اسلامی است، زیرا تسامح در برخورد با این‌گونه قداست‌شکنی‌ها موجب تجری عوامل نفوذی دشمن خواهدشد.
مجله شارلي ابدو فرانسه

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، دور جدید سناریوی یازدهم سپتامبر با حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو آغاز شده است. دفتر این نشریه هتاک و ضدمذهب که بارها کاریکاتورهایی با موضوع پیامبر گرامی اسلام (ص) درج کرده است، چهار سال پیش نیز به همین دلیل به آتش کشیده شد و این بار با حمله افراد مسلح، تعدادی از کارکنان آن به قتل رسیدند و بلافاصله پس از این حمله و در شرایطی که افسر پلیس بازجوی عهده‌دار تحقیق درباره این حمله به طرز مشکوکی به ظاهر خودکشی می‌کند، بخش‌های بعدی سناریو به اجرا در می‌آید.

 

در نخستین بخش راهپیمایی گسترده‌ای لااقل در سطح رسانه‌ای علیه این حمله در پاریس برگزار شد تا در پوشش محکومیت این اقدام، چهره سردمداران صهیونیست و طراحان و حامیان اصلی تروریسم در جهان تطهیر شود و در گام بعدی، نشریه شارلی ابدو که پیش از این در شمارگان 60 هزار نسخه چاپ می‌شد و تنها نیمی از نسخه‌های آن به فروش می‌رفت در هفت میلیون نسخه و به زبان‌های مختلف چاپ شد، آن هم با تکرار چاپ کاریکاتوری از پیامبراعظم حضرت محمد(ص) و با عنوان درشت "ما همه شارلی هستیم" در صفحه اول خود.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و نخست وزیر انگلیس حمایت خود را از تکرار این اقدام موهن نشریه با توجیه دفاع از آزادی بیان اعلام کردند و دولت فرانسه هم با تمام توان به صحنه آمد تا مبادا آزادی تهاجم به مقدسات مسلمانان خدشه‌دار گردد، حتی 54 نفر هم که آزادی بیان را باور کردند و با اقدامات تحریک‌آمیز نشریه مخالفت کرده بودند توسط پلیس فرانسه به جرم سخنان ضدصهیونیستی دستگیر شدند.

 

جالب توجه آنکه کاریکاتوریست همین نشریه در سال 2007 مطلبی در نشریه درج کرد و با اشاره به ازدواج پسر سارکوزی با دختری از یهودیان ثروتمند نوشت که این پسر بزودی مدارج ترقی راطی خواهد کرد و به دلیل همین اسائه ادب به ساحت مقدسات صهیونیست‌ها با جرم درج مطلب یهودی ستیزانه از نشریه اخراج شد.

 

اقدام اخیر نشریه شارلی ابدو در پوشش آزادی بیان برای استهزای مقدسات مسلمانان، آنچنان بی‌شرمانه بود که پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان را نیز به عکس‌العمل واداشت که بگوید: "آزادی بیان یکی از حقوق پایه‌ای انسان‌هاست اما این حق نامحدود نیست و اگر دوستم به مادر من اهانت کند باید انتظار یک مشت به صورت خود را داشته باشد." البته با تاملی در آیات الهی به این نتیجه می‌رسیم که قرآن، استهزا را سنت و حربه کفار می‌داند که علیه همه پیامبران از سر ناچاری به کار گرفته‌اند و علت آن را مغرور شدن به حیات دنیوی بیان می‌فرماید و به پیامبر گرامی اسلام (ص) وعده می‌دهد که ما تو را از استهزا کنندگان کفایت خواهیم کرد و پیامد اقدام استهزاکنندگان، دامان خود آنان را فراخواهد گرفت.

 

بر این اساس، اهانت نظام سلطه‌ جهانی به اسلام و روی آوردن آنان به استهزا اگر چه بسیار تلخ است اما چندان تعجب‌آور نیست. اما اقدام کسانی که در کشورهای اسلامی با استکبار جهانی هم‌صدا می‌شوند، نظیر درج صفحاتی از نشریه شارلی در روزنامه جمهوریت ترکیه، شرم‌آور است و باید با عکس‌العمل شدید مسلمانان مواجه گردد. در کشور ما نیز درج عنوان درشت "ما هم شارلی هستیم" در نشریه "مردم امروز" باید توسط مراجع قضائی بررسی شود تا روشن گردد که این اقدام تا چه اندازه همدستی با توطئه کفار و معاونت در اهانت به مقدسات اسلامی است، زیرا تسامح در برخورد با این‌گونه قداست‌شکنی‌ها موجب تجری عوامل نفوذی دشمن خواهدشد.

 

اما به درستی علت این همه سرمایه‌گذاری نظام حسابگر غرب علیه‌ اسلام چیست؟ چرا در این فصل از تاریخ، ضرورت حمله به اسلام با این شدت برای آنان موضوعیت یافته است، چندان که از هر فرصتی و از هر شیوه‌ای برای اهانت به مقدسات مسلمانان استفاده می‌کنند؟!

 

آیا دلیلی غیر از این دارد که آنان با تکیه بر تجربیات و روش‌های پیشرفته‌ای که برای شناخت افکار عمومی جهان دارند، از موج گرایش مسلمانان و حتی دیگر مردم جهان به اسلام ناب سراسیمه شده‌اند؟!

 

واقعیت آن است که استکبار جهانی با تهاجم نظامی نتوانسته است بر ایران به عنوان مهد اسلام ناب محمدی‌(ص) غلبه پیدا کند و در عراق و سوریه هم رویکرد نظامی آنان و عوامل‌شان، تاثیر منفی داشته است. تبلیغ الگوی اسلام آمریکایی در برخی کشورهای منطقه هم موفق نشده است مانع گسترش موج گرایش به اسلام انقلابی شود. تمسک به تروریسم هم نظر سردمداران غرب را تامین نکرد و گروه‌های تروریست در پوشش اسلام هم آنچنان که انتظار می‌رفت کاری از پیش نبردند و قادر نشدند جریان جهانی اسلام خواهی و احیای شریعت حضرت محمد (ص) را متوقف سازند و در عرصه فرهنگ نیز مجموعه تولیدات فکری نظام سلطه جهانی در برابر منطق فطرت گرای آیین محمد(ص) زمینگیر شده است. نتیجه تحریم اقتصادی هم روی آوردن ایران به اقتصاد مقاومتی بوده است. این چنین است که اهل باطل همچنان که قرآن بیان فرموده است به حربه استهزا توسل جسته‌اند نه بدان معنا که تصور کنیم هیچ یک از راهکارهای فوق‌الذکر را معطل گذاشته‌اند.

 

دشمنان اسلام با طراحی و تکرار سناریوهایی نظیر یازدهم سپتامبر و شارلی ابدو می‌خواهند احساسات عمومی جهانیان را علیه اسلام و مقدسات اسلامی تحریک کنند و زمینه را برای ایجاد همبستگی علیه اسلام انقلابی فراهم آوردند تا بتوانند اقدامات نظامی خود علیه اسلام انقلابی را توجیه نمایند و به موازات آن افکار عمومی جهانیان را از جنایات اسرائیل منحرف سازند.

 

با توجه به این اهداف دشمن، مسلمانان وظیفه دارند بیش از پیش برای دفاع منطقی از مقدسات خود و اسلام انقلابی، به پا خیزند و در عرصه جهانی با به کارگیری روزآمدترین رسانه‌ها، حضور یابند. البته در عرصه داخلی باید با جیره‌خواران غرب برخورد قاطع صورت گیرد تا به رسوایی و انزوای آنان بینجامد. در عین حال تهاجم دشمن به محکم‌ترین ریسمان وحدت اتحاد مسلمانان وجسارت وی به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) بهترین فرصت را برای وحدت مسلمانان فراهم ساخته است.

 

امروز بر علمای مذاهب اسلامی فرض است که دست در دست یکدیگر قریب دو میلیارد مسلمان جهان را به صحنه بیاورند تا با اقدامات عملی از شخصیت پیامبر گرامی اسلام (ص) و هویت خویش دفاع کنند و قلم و دندان جسارت کنندگان را بشکنند. مبادا افتادن در دام سناریوی "شارلی" عده‌ای را به انفعال بیندازد و با بازی در زمین دشمن از توانمندی‌های عظیم امت اسلامی غفلت ورزند و به دفاع از اسلام در چارچوب تمایلات غرب اکتفا کنند./997/د101/ب6

 

منبع: روزنامه رسالت

ارسال نظرات