۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۲۴۱۸۰۹
مبلغ دینی:

شیعیان اعمال خود را با دستورات و سیره ائمه تطبیق دهند

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی گفت: دوستی با امیرمومنان(ع) باید زبانی، قلبی و عملی باشد و تنها با شعار نمی‌توان پیرو و شیعه امام علی(ع) بود.
علي بن ابيطالب اميرالمومنين عليه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام  علی مطهری تبار مبلغ دینی دوشنبه شب در جوار مضجع حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در جمع مردم روستای دارالسیاده علوی ‌کاشان با اشاره به این که تارک الصلاه، دروغ، تهمت زدن، فحشا و منکرات در مسیر ترسیم شده دشمن حرکت کردن و در تضاد با دوستی اهل بیت(ع) است افزود: شیعیان باید اعمال خود را با دستورات و سیره ائمه اطهار(ع) تطبیق دهند.

 

وی ضمن سفارش به اقامه نماز بر تربت امام حسین(ع) گفت: تمامی مستحبات زمانی برای ما سودمند خواهد بود که حقی از کسی بر گردن نداشته باشیم و با عمل و رفتار خود موجبات آزار دیگران را فراهم نکرده باشیم.

 

حجت الاسلام مطهری تبار گفت: در جامعه امروز ثروتمندانی هستند که اقوام نزدیک آنان افراد نیازمند و جوانان جویای کار هستند اما آنها به راحتی از کنار این مسأله عبور می کنند بدون این که متوجه باشند مورد مؤاخذه خداوند قرار خواهند گرفت.

 

وی با تأکید بر رسیدگی به مشکلات نیازمندان به ویژه اقوام نزدیک گفت: برخی از افراد با وجود سفرهای زیارتی متعدد و کمک های شایان توجه به اماکن مقدس، اما از کمک به نیازمندان حتی اقوام نزدیک خود غافل هستند.

 

به گفته وی، اسلام رسیدگی به اقوام و همسایگان را در اولویت اول خود قرارداده است تا به این وسیله همه افراد جامعه بتوانند در محیطی مناسب برای رسیدن به کمال الهی و اجرای دستورات اسلام تلاش کنند.

 

حجت الاسلام مطهری تبار گفت: از امام صادق(ع) روایت است برای این که زمان موت آسوده خاطر باشید و مرگ بر شما آسان شود به پدر و مادر خود با نیکی و احسان رفتار کنید.

 

این مبلغ دینی با اشاره به این که پیامبراکرم(ص) یکصد و بیست بار به معراج رفته است ‌گفت: در تمامی این یکصد و بیست بار با عروج پیامبر(ص) در رابطه با سخت بودن جان دادن در زمان مرگ به او مطالبی گفته شد.

 

وی در ادامه با اشاره به تفاوت میان برّ و احسان یاد آورشد: برّ بعد از درخواست نیازمند به او کمک می شود اما احسان به دیگران، قبل از این که درخواست کمک شود به نیازمندی کمک می شود و نیازهای او برطرف می شود.

 

این مبلغ دینی با تأکید بر اقامه نماز اول وقت و دستاوردها و برکات نماز اول وقت افزود: افرادی که در قرائت نماز خود با مشکلاتی روبرو هستند باید به اقامه نماز جماعت توجه ویژه ای داشته باشند تا با اقتدا به امام جماعت از برکات و دستاوردهای نماز جماعت بهره مند شوند.  

 

حجت الاسلام مطهری تبار در ادامه وظیفه امامان جماعت به دلیل به عهده گرفتن نماز، نمازگزاران را بسیار سنگین دانست و ثواب نماز جماعت با نماز فرادا قابل مقایسه ندانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران زمینه را برای اقامه نماز اول وقت و توجه به این فریضه الهی فراهم کرده است و در این زمینه حتی در سازمان های دولتی نیز با تعیین زمان مشخصی برای اقامه نماز، شرایط برای انجام این فروع دین فراهم شده است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات