۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۴۱۸۴۹
استاد حوزه و دانشگاه:

تهدید داعش فرصتی برای تبلیغ مکتب تشیع است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری گفت: آنچه اسلام را امروز بیمه می‌کند، شناخت مبانی ناب محمدی و تمایزش با اسلام‌های ساختگی است.
حجت الاسلام مجتبي نظري، استاد حوزه و دانشگاه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شبستر، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع مردم روستای اندبیل با بیان این‌که اسلام ناب محمدی با اسلامی که وهابیت و گروه‌های تکفیری دم از آن می‌زنند، تفاوت دارد، اظهار داشت: اسلامی که مسلمان‌کشی را جایز بداند، اسلام آمریکایی و صهیونیستی است، در اسلام همه باید بر عملکرد خود ناظر باشیم.

 


وی افزود: آنچه اسلام را امروز بیمه می‌کند، شناخت مبانی ناب محمدی و تمایزش با اسلام‌های ساختگی است، امروزه مسأله مهم و اساسی که باید مورد بحث در محافل مختلف باشد، تفاوت میان اسلام مکتب شیعی امیرمؤمنان(ع) و اسلام داعشی است، در چنین شرایطی می‌توان از تهدید داعش به عنوان فرصتی برای تبلیغ مکتب تشیع استفاده کرد.

 


حجت الاسلام نظری تصریح کرد: باید به گوش جوانان دنیا برسانیم که اسلام علوی و اسلامی که امام خمینی(ره) آن را توضیح داده اند، با اسلامی که داعش معرفی می‌کند، تفاوت دارد و به قدری که اینها ضربه به اسلام زده‌اند، دیگران نزده‌اند و این باید به گوش جهانیان برسد که داعش، منتسب به اسلام نیست.

 


این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای اظهار داشت: دشمنان وقتی دیدند در مورد نظام جمهوری اسلامی کار به پیش نخواهند برد، روی به کار فرهنگی و ترویج ابتذال و سبک زندگی غربی در جامعه ایرانی کرده اند.

 

 


وی ادامه داد: دشمنان سال‌ها قبل مشاهده کردند که ایران دارای جوانانی است که با جان و دل به سوی جبهه ها رفته و در مقابل غارتگران ایستادگی کردند، بنابراین بهترین راهکار برای انحراف در اعتقادات اصیل دینی و شیعی جوانان را نفوذ از شبکه های ماهواره‌ای در خانه‌های ملت ایران می دانند.

 


مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با بیان این‌که استکبار جهانی در داخل خانواده های مسلمان و شیعه اهداف خود را به پیش می برند، گفت: وظیفه ماست تا با آگاه سازی پرده از چهره این افراد خبیث بگشاییم و خانواده ها اگاه باشند که این دشمنان با فرزندان و جوانان خود چه کارهایی می کنند.

 


حجت الاسلام نظری ادامه داد: دشمن در جنگ نرم  هدف خود را بر مبنای شعار «ذهن را مشغول کن، قلب از آن تبعیت خواهد کرد» طرح ریزی کرده است، این هدف بزرگ و شوم امروز با ابزار ماهواره و شبکه های ماهواره ای به مرحله اجرا گذاشته شده است.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که شبکه های غربی فارسی‌زبان هویت اسلامی- ایرانی ملت را هدف گرفته اند، خاطرنشان کرد: حقیقت امر آنست؛ بیش از آنکه از ابتذال ماهواره نگران باشیم، نگران آسیب های جدی شبکه های ماهواره ای به اعتقادات و آموزه های دینی در جوامع اسلامی هستیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات