۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۴۱۸۸۸
در بجنورد؛

نشست منطقه ای مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌های شرق کشور برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی از برگزاری نشست منطقه ای شورای مدیران کل تبلیغات اسلامی شرق کشور در مرکز این استان خبر داد.
حجت الاسلام روحاني نيا - كارگاه آموزشي روحانيان مستقر و طرح هجرت خراسان شمالي

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: چهارشنبه هفته جاری، یکم بهمن ماه نشست منطقه ای شورای مدیران کل تبلیغات اسلامی شرق کشور در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی افزود: این نشست با حضور مدیران کل استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان به منظور بررسی مناطق تلفیقی، گروه های جهادی و جمعیت بانوان فرهیخته عرصه دین برگزار شده و مدیران تبلیغات اسلامی این استان ها در زمینه برنامه ها و تصمیمات حوزه های مزبور با یکدیگر به تبادل نظر می پردازند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا خاطرنشان کرد: در این نشست یک روزه حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده، معاون مجلس و امور استان ها و علیرضا هوشیار، معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز حضور دارند.

 

به گفته وی نشست مزبور از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح چهارشنبه در محل کمپ آفتاب تالار پتروشیمی خراسان مستقر در بجنورد آغاز خواهد شد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا استماع دیدگاه ها، نظرات و چالش‌های موجود در استان های شرق کشور در زمینه فعالیت‌های تبلیغی و قرآنی و مسائل مبتلابه در استان های فوق الذکر را از دیگر اهداف برگزاری این نشست منطقه ای عنوان کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به وظایف و رسالت های این نهاد در استان، اظهار کرد: نظارت و هماهنگی امور تبلیغی و فرهنگی استان و ایجاد بستر و فضای مناسب جهت انجام طرح ها، برنامه ها و سیاست های کلی سازمان تبلیغات اسلامی، برنامه ریزی مناسب به منظور تهیه طرح های فرهنگی‌ تبلیغی و ارائه پیشنهادات لازم و ایجاد زمینه های مناسب جهت برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها جهت ارائه دستاوردهای فرهنگی تبلیغی برخی از رسالت های این نهاد در استان هستند.

 

وی برنامه ریزی لازم و ارائه طرح های مناسب به منظور هدایت تشکل های دینی در مشارکت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، اتخاذ تدابیر مناسب و نظارت بر اجرای دستور العمل های مربوط به اعزام و امور نرم‌افزاری مساجد، تهیه گزارش های لازم از اجرای مأموریت های فرهنگی و تبلیغات دینی، ارتباط و تعامل نزدیک با دفاتر معاونت امور فرهنگی و تبلیغی سازمان مرکزی و نظارت بر نحوه توزیع فرآورده های فرهنگی و تبلیغی سازمان ویژه تشکل های فرهنگی و دینی را از دیگر وظایف اداره کل تبلیغات اسلامی استان برشمرد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: همچنین برنامه ریزی مناسب جهت حمایت از هیئات مذهبی جوان و نوپا و فراهم کردن بستر مناسب جهت رشد و تقویت تشکل های فرهنگی و مردمی، ارائه پیشنهادات و طرح های لازم به منظور شناسایی احزاب، گروه ها و فرق مذهبی و برنامه ریزی مناسب جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان با استفاده از تکنولوژی امروزی با آموزش های متنوع برای بالا بردن سطح اعتقادی آنان از دیگر برنامه های این نهاد در راستای اهداف تعیین شده محسوب می شوند.

 

وی گسترش و نشر حقایق و معارف اسلام ناب محمدی(ص)، افزایش بصیرت اسلامی و تعمیق ارزش های معنوی و اخلاقی در جامعه، تبیین اهداف و مواضع عقیدتی و سیاسی انقلاب اسلامی و تحکیم مبانی آن و انسجام، سازماندهی و همسو کردن فعالیت های تبلیغاتی مردم را از مهم ترین اهداف حوزه معاونت امور فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برشمرد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا مقابله فکری با فرهنگ ضد اسلامی و انقلابی، بسترسازی برای محو عوامل فساد فرهنگی و اخلاقی و ارائه راهکارهای مؤثر در تقویت سرشت نیک و دوری از پلیدی ها، توسعه فعالیت های تبلیغی و فرهنگی علی الخصوص در نقاط محروم، تبیین نظرات رهبر معظم انقلاب و التزام فکری و عملی به منویات معظم له، ایجاد وحدت رویه و همسو کردن مشارکت های اجتماعی مردمی در اجرای احکام دینی و تقویت و حراست از حرکت های فرهنگی دینی از تحریفات و تهاجمات منافقین و دشمنان اسلام را از دیگر اهداف فعالیت در این نهاد ذکر کرد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات