۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۴۱۹۰۶

بیانیه جامعه فرهنگی و هنری مشهد در محکوم کردن اهانت به پیامبر

خبرگزاری رسا ـ انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اعظم(ص)‌ در نشریه‌ای که سابقه توهین‌های گذشته به اعتقادات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان را در کارنامه خود دارد، اتفاق شرم آوری است که جای هیچ دفاعی را باقی نمی گذارد.
صدور بيانيه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، جامعه فرهنگی و هنری مشهد مقدس در محکوم کردن اقدام وقیحانه نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور پیامبر اعظم(ص) بیانیه ای صادر کرد که متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

و ما أرسلناک إلا رحمة للعالمین»/ سوره انبیاء، آیه 107

 

انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اعظم(ص)‌ در نشریه‌ای که سابقه توهین‌های گذشته به اعتقادات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان را در کارنامه خود دارد، اتفاق شرم آوری ست که جای هیچ دفاعی را باقی نمی گذارد.

 

وقتی پیامبر نور و رحمت، 1400 سال پیش از آزادی اندیشه و بیان حرف می زد و احترام به بشریت را سرلوحه رسالت خود داشت، انجام این رفتارهای غیر انسانی، نه تنها خدشه ای به ساحت مقدس آن رسول پاکی وارد نمی آورد، بلکه چهره شوم استکبار را سیاه تر و کریه تر می کند.

 

همه آزاداندیشان جهان می دانند که توهین به همه ادیان توحیدی محکوم و مطرود است و نتیجه‌ای جز افزایش تنش و افراط‌گرایی ندارد. این در حالی ست که دین مبین اسلام به طور ویژه بارها در آیات و روایات متعدد، احترام به همه انبیای الهی را وظیفه تک تک مسلمانان می داند.

 

آیا توهین به رسول چنین دین آزاد اندیشی، شایسته و انسانی است؟

 

اسلام، دین مهربانی، تعقل و تفکر است که در کتاب آسمانی خود، پیروانش را به «جدال أحسن» با پیروان دیگر ادیان دعوت می‌کند . اهانت به پیامبری که چنین دین زیبایی را به بشریت ارزانی داشت و سفیر صلح و آزادی بود، اهانت به همه ارزشهای والای انسانی است.

 

جامعه فرهنگی و هنری مشهد مقدس، ضمن محکوم نمودن چاپ این کاریکاتور موهن که مورد تایید هیچ مذهب و آیینی در دنیا نیست، امیدوار است روزی فرا برسد که پرچم صلح و نوع دوستی در جهان به اهتزاز در آید./934/د102/ب4                                          

ارسال نظرات