۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۴۲۰۴۴
آیت‏الله علوی‌گرگانی:

روحانیت باید در مقابل هجمه به عقاید و ارزش ها از اسلام دفاع کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‏الله علوی‌گرگانی گفت: روحانیت باید در تمامی شرایط و سختی‌های که گاهی ممکن است متحمل شوند باید جسارت داشته باشند و از عقاید و آرمان‌ها و اهداف اسلام دفاع کنند.
ديدار اعضاي برگزار کننده همايش دکترين مهدويت با آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‏الله محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از روحانیون بسیج طلاب کشور با اشاره به فعالیت در این عرصه، گفت: روحانیت بسیجی باید همیشه برای حفظ و نگهداری از آرمان‏های اسلام تلاش کنند.

 

 

وی با بیان حدیثی از امام رضا(ع) ابراز داشت: افراد مؤمن دارای سه نشانه هستند که مهمترین نشانه آنها را می‌توان صبر و بردباری دانست و به همین دلیل مسلمان باید همیشه در مقابل مشکلات صبر پیشه کنند.

 

 

حضرت آیت‏الله علوی‌گرگانی با اشاره به این‏که روحانیت ملبس به لباس انبیای الهی هستند، اظهار داشت: لباس روحانیت به معنای لباس صبر است و طلابی که به این لباس مقدس ملبس هستند باید با توجه به جایگاهی که در جامعه دارند صبور و بردبار باشند.

 

 

این استاد درس خارج حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: با توجه به این‏که روحانیون لباس انبیای الهی را به تن کرده‌اند؛ باید از رفتار و کردار آنان الگو بگیرند ولی متاسفانه برخی از طلاب با پوشیدن لباس روحانیت به دین اسلام ضربه زده‌اند.

 

 

وی با اشاره به اثرگذاری طلاب در میان مردم و جامعه اسلامی، ابراز داشت: با توجه به مقبولیتی که روحانیت در میان مردم دارد دولت‏های استکباری به عنوان بزرگترین دشمنان اسلام در تلاش هستند که به حوزه ورود پیدا کنند و این قشر را از داخل تخریب کنند و به بیراهه بکشند و در این میان طلاب باید نسبت به فعالیت دشمنان آگاه باشند.

 

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی در ادامه با اشاره به توهین روزنامه فرانسوی نسبت به ساحت رسول اکرم(ص) خاطرنشان کرد: این اهانت ها بار اول نبوده و بار آخر هم نخواهد بود چرا که آنها به دنبال عصبی کردن مسلمانان هستند.

 

 

 

این استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این‏که دشمنان به نام دموکراسی و آزادی به مقدسات اسلام توهین می‌کنند، گفت: توهین به مقدسات اسلام یک عمل وقیحانه و جاهلانه از سوی دشمنان است که دشمنان باید بدانند که مسلمانان هیچ گاه در برابر این گونه رفتارها ساکت نخواهند نشست.

 

 

 

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی تاکید کرد: روحانیت باید در تمامی شرایط و سختی‌های که گاهی ممکن است متحمل شوند باید جسارت داشته باشند و از عقاید و آرمان‌ها و اهداف اسلام دفاع کنند.

 

 

این استاد درس خارج حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: دین برای مسلمانان بسیار ارزشمند است، بنابراین مسلمانان نباید در برابر فعالیت‌های دشمنان مورد غفلت واقع شوند و با آگاهی توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند./922/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات