۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۴۲۰۴۸
آیت الله نوری همدانی:

سرزمین های اشغالی از ترس واکنش حزب الله به رعب و وحشت افتاده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی موفقیت روز افزون حزب الله و جبهه مقاومت را در سایه اعتقاد به فرهنگ شهادت طلبی دانست و گفت: به همین دلیل است که دشمن صهیونیستی از ما و حزب الله لبنان می‌ترسد.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب خوانسار با توجه به پاسخ سیدحسن نصرالله در مقابل عملیات تروریستی رژیم غاصب صهیونیست، اظهار داشت: حزب الله لبنان عاشق شهادت هستند به همین دلیل همواره پیروزند اما صهیونیست‌ها چنین روحیه‌ای ندارند بنابراین محکوم به شکست‌اند.

 

وی با تأکید بر این که پیشرفت در مسیر اهداف بلند اسلام و انقلاب، تنها در سایه فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی محقق می‌شود، افزود: رژیم غاصب صهیونیستی به همین دلیل است که از ایران و حزب الله لبنان می‌ترسد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود در توصیه به طلاب علوم دینی، گفت: دنیای اسلام امروز به علمایی نیاز دارد که سیاست‌های جهانی را بشناسد و ریشه برخوردهای دوگانه و خصمانه دشمن را درک کند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی معنویت و تقوا را اساس کار حوزویان خواند و تأکید کرد: حوزویان هر اندازه هم که باسواد باشند باید به سلاح اخلاص، تهجد و عقیده راسخ مسلح باشند، در غیر این صورت راه به جایی نخواهند برد و کارشان پیش نمی‌رود؛ طلاب باید همواره از محضر استاتید اخلاقی بهره‌مند باشند که خودشان متخلق به اخلاق هستند.

 

وی رعایت اخلاص را نخستین شرط طلبگی دانست و گفت: اخلاص یعنی طلبگی خود را با خدا معامله کنیم؛ بدون اخلاص علم برکت نخواهد داشت.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که حوزه‌های علمیه باید مجتهد پرور باشند، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر وقتی علمای بزرگ از دنیا می‌روند جایگزین مناسبی ندارند و این یک فاجعه است؛ علت این امر عدم توفیق است و این‌که طلاب همت، دقت و جدیت علمای سابق را ندارند./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات