۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۴۲۰۸۷
امام جمعه ارومیه:

دقت در اعمال مانع از گرفتاری عذاب آخرت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: خداوند قهار عذاب‌های بسیاری برای گناه کاران در عالم دنیا در نظر گرفته است که ترس از خدا و دقت در اعمال مانع از گرفتاری به آن عذاب‌ها می شود.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در جلسه اخلاق ویژه مدیران که در کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به بیاناتی از مقام معظم رهبری، اظهار داشت: توصیه مقام معظم رهبری به مدیران این است که اگر مدیران در جامعه رفتار درستی داشته باشند جامعه اصلاح می‌شود، اگر مدیران درستکار باشند جامعه نیز رو به صلاح و درستی حرکت می‌کند.

 

وی پروردگار تبارک و تعالی فرموده‌اند: حتما هر رعیتی را که از امام جائر اطاعت می‌کند عذاب خواهم کرد چون سرپرست جائر از سوی خداوند تعیین نشده است و اگر مردم از او اطاعت کنند آن‌ها را عذاب خواهم کرد هر چند که رعیت در عمل خود متقی باشند و عفو می‌کنم رعیتی را که در اعمال خود دچار معصیت شده‌اند ولی از حاکمی عادل اطاعت می‌کنند».

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد:  اطاعت از جائر عامل عذاب است و اطاعت از عادل عامل رهایی است، اگر مدیران و مسؤولان خوب باشند حتی اگر مردم اهل معصیت هم باشند باز خیر و برکت چنین مسؤولانی به مردم می‌رسد اما اگر مسؤولان جائر و ظالم باشند همه آن ها را خدا عذاب می کند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به حدیث «الناس علی دین ملوکهم» تصریح کرد: اهمیت زیادی دارد که ما مسؤولان در هر رده و پستی که قرار داریم طبق فرموده خداوند عمل کنیم تا رحمت خداوند شامل حال همه مردم شود، اگر ما خوب عمل کنیم مردم نیز پیروی کرده و عملکرد خوبی خواهند داشت و اگر ما کردار ناپسندی داشته باشیم مردم نیز به پیروی از ما اعمال خوبی نخواهند داشت.

 

وی افزود: همان‌گونه که رحمت الهی وسیع است عذاب او نیز بسیار سخت است در قران آمده: «لایعذبه عذابه احد ...» هیچ کس نمی‌تواند به مانند خدا عذاب کند و برعکس آن نیز هست که کسی چون او نمی‌تواند، برکسی رحمت کند.

 

امام جمعه ارومیه ادامه داد: در روایت است که خداوند در قیامت طوری از مومنان پذیرایی می‌کند که چنین پذیرایی را تا به حال نه هیچ چشمی دیده و نه هیچ گوشی خبر آن را شنیده است، پذیرایی از مومنان در روز قیامت بی نظیر است طوری که برای ما قابل تصور نیست.

 

وی با اشاره به قرار گرفتن انسان در بین دو راهی، خاطرنشان کرد: آنچه در روحیه انسان موثر است در درک تقوا و مسیر هدایت توجه به این دو مسأله است تمامی افعال ما بین این دو جایگاه قرار دارد یا به سمت بهشت است یا دوزخ، هر چه می‌کنیم یا خوب است یا بد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به مکاشفه ای از پیامبر(ص)، گفت: سمرة بن جندب نقل می‌کند که پیامبر اکرم از اصحاب می‌پرسید چه کسی خواب خوبی دیده آن را برای ما تعریف کند و یک روز خود ایشان فرمودند؛ شب دو نفر به نزد من آمدند و گفتند با ما بیا من با آن‌ها رفتم تا به بیت‌المقدس رسیدیم دیدم فردی در زمین خوابیده و کسی ایستاده و سنگی در دست گرفته و می اندازد سنگ را بر سر آن که خوابیده است و سرش متلاشی شده سنگ به سمت پایین می‌رود و آن شخص دوباره می رود که سنگ را بیاورد، سر آن شخص خوب می‌شود و دوباره سنگ را بر می دارد و می زند سر اورا می شکند و مدام این مسأله تکرار می‌شود.

 

وی ادامه داد: پرسیدم این مسأله چیست؟ گفتند؛ با ما بیا و پاسخ ندادند با آن ها رفتم به دو نفر رسیدیم که یکی دراز کشیده و دیگری چنگالی داشت که آن را به لبان او می‌پیچاند و دور گردن وی می‌آورد و پس از آن به بینی اش می‌کرد و آن را تا پشت گردنش پاره می‌کرد و پس از آن به چشمش و آن را نیز تا پس گردنش می‌کشید و وقتی کار این طرف را تمام می‌کرد به طرف دیگر می‌رفت و با آن طرف صورت نیز همان کار را می‌کرد و تا کار آن طرف را بکند دوباره طرف دیگر سالم می‌شد و باز آن طرف را پاره می‌کرد و این کار مدام تکرار می‌شد.

 

امام جمعه ارومیه افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمود؛ پرسیدم پناه بر خدا این چه کاری است که می‌کنید باز گفتند بیا با ما و جواب ندادند  پس از کمی حرکت به تنوری رسیدیم که از آن صدایی می‌آمد دیدم عده‌ای زن و مرد در آن تنور جمع اند که همه برهنه و عریانند و آتشی از زیر تنور بالا می‌آید و این افراد را می‌سوزاند و وقتی آتش آن‌ها را فرا می‌گیرد فریاد می‌زنند گفتم اینها کیستند؟ باز گفتند؛ با ما بیا، به نهری رسیدیم که به رنگ خون بود و یک نفر هم در این نحر شنا می‌کرد و کسی سنگ‌های زیادی کنار آن رود جمع کرده بود آن فرد شنا می‌کرد و پس از مدتی به کنار این شخص می‌آمد و او سنگی با زور در گلوی او می‌کرد و او می‌رفت و دوباره می‌آمد باز سنگ می‌خورد و می‌رفت و مدام تکرار می‌شد باز پرسیدم این کیست گفتند با ما بیا.

 

نماینده ولی فقیه ادامه داد: به شخصی رسیدیم که به قدری چهره زشتی داشت که تا کنون چنین کریهی ندیده ایم آتش در کنار خود روشن کرده بود و مدام آن را شعله ور تر می‌کرد، و باز راه را ادامه دادیم وارد باغی شدیم که همه جا پر از علف و گل و شکوفه بود و مرد بلند قامتی کودکانی را اطراف خود جمع کرده بود، و باز رفتیم وارد باغی شدیم که گفتند وارد شو شهری بود که دیوارهای آن از عقیق و جواهرات بود دیدم در این شهر عده‌ای زندگی می‌کنند که نصف بدن‌هایشان خیلی زیبا بود ونصف دیگر خیلی زشت و کثیف، در آن باغ رودخانه‌ای بود که آب بسیار زلالی داشت به آن‌ها گفتند بروید و در آن رود شنا کنید در آن شنا کردند زشتی بدنشان از بین رفت و پاک و زیبا شدند.

 

وی افزود: به باغی رسیدیم آن دو نفر به من گفتند وارد شو که این قصر توست وارد شدیم دیدم قصری است که آجرهای آن طلا و جواهر است و قصر عظیمی است گفتم خداوند به شما برکت دهد اجازه دهید وارد شوم گفتند نه فعلا نمی‌توانی وارد شوی اما به تو خبر دهیم که ماجرای آنچه که دیدی چه بود: نخستین شخصی که دیدی سرش را با سنگ متلاشی می‌کردند فردی بود که قرآن را دریافت کرد ولی به آن عمل نکرد و آن را رها کرد و کسی است که نماز واجب را نمی‌خواند و می‌خوابید، تا قیامت همانگونه است و آن که با چنگال بر چشم و گوش و بینی اش می‌کردند از خانه بیرون می‌آمد و به مردم تهمت زده و در بین مردم شایعه پراکنی می‌کرد ودر بین مردم پخش می‌کرد و تا قیامت اینگونه است، اما خانم‌ها و آقایانی که در تنور بودند مردان و زنان زنا کار بودند که تا قیامت در آنجا می‌مانند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه گفت: اما آنکه در نهر شنا می‌کرد و سنگ می‌خورد رباخواری است که تا قیامت باید سنگ بخورد اما آنکه آتش می‌افروخت خازن جهنم است اما مرد بلند قدی که در باغ دیدی حضرت ابراهیم(ع) است و کودکانی که در اطرافش بودند کودکانی هستند که فرزند مسلمان بوده و زود از دنیا رفته اند اما عده‌ای که بدن‌هایشان زشت و زیبا بود کسانی بودند که در دنیا گاهی کار خوب انجام می‌دادند و گاهی کار بد و من جبراییلم و او میکاییل است.

 

وی به علت بیان این مکاشفه اشاره و تصریح کرد: این مکاشفه را از آن جهت آوردم که برخی از ما کارهایمان به گونه‌ای است که در عالم برزخ مارا گرفتار می‌کند، مدت طولانی برزخ تنها مکان ما است و با اعمالمان تنها می‌مانیم و پیامبر اسلام به عذاب‌های عالم برزخ که مدتی طولانی است اشاره فرموده و خود روایت ثابت می‌کند که این روایت از زبان معصوم نقل شده است.

 

نماینده ولی فقیه اظهار داشت: چنین روایاتی فقط برای یاد‌آوری است تا ما متوجه اعمال خود باشیم و خود را در عالم آخرت گرفتار عذاب‌های شدید پایان ناپذیر نکنیم./936/پ202/ب4

ارسال نظرات