۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۴۲۰۹۵

همایش مشترک ائمه جمعه و فرمانداران آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش مشترک ائمه جمعه و فرمانداران شهرهای آذربایجان شرقی در بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.
اسماعيل جبارزاده، استاندار آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در همایش مشترک ائمه جمعه و فرمانداران آذربایجان شرقی با محکوم کردن اهانت به ساحت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص)، اظهار داشت: این حرکت‌ها از روی ناچاری برای مقابله با رشد و شکوفایی پیام بحق اسلام در بین ملت‌ها انجام می‌شود و باید برای مقابله با آنها آمادگی داشته باشیم.

 

وی، راه مقابله عملی با این اهانت‌ها را حرکت‌های فرهنگی و رساندن حقانیت اسلام ناب محمدی دانست و افزود: خوشبختانه امروز در سایه رهبری انقلاب اسلامی، انسان‌های حق‌طلب در تمام دنیا پیام بحق اسلام ناب را دریافت کرده‌اند و گرایش به اسلام روز به روز بیشتر می‌شود.

 

جبارزاده ادامه داد: همزمان با توطئه‌های خارجی برای مقابله با گرایش انسان‌ها به اسلام، در داخل کشور هم دشمنان به دنبال دسیسه‌چینی هستند و در آستانه دهه فجر زمزمه‌هایی از ناامید کردن مردم نسبت به اهداف انقلاب اسلامی به گوش می‌رسد.

 

وی افزود: دشمن با شبهه‌افکنی در خصوص ثمرات انقلاب و بزرگنمایی مشکلات جامعه به دنبال این است که در میان قشر جوان نسبت به عملکرد نظام و تعلق خاطر مردم به انقلاب اختلال ایجاد کند.

 

جبارزاده با تأکید بر این‌که باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم بازگو کنیم، گفت: دهه فجر فرصت مناسبی است که با یادآوری شرایط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قبل و بعد از انقلاب، با حرکت‌های مایوس‌کننده به شکل منطقی مقابله کرده و مردم را نسبت به اهداف نهایی انقلاب امیدوار کنیم.

 

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز دولتی در راس امور است که رییس آن فردی برخاسته از حوزه و روحانیت و متعلق به انقلاب و رهبری است، افزود: خوشبختانه بعد از مشکلات سال‌های گذشته با حضور میلیونی مردم دولتی بر سر کار آمد که دغدغه‌اش حفظ ارزش‌های انقلاب و آرمان شهداست.

 

وی با اشاره به این که این دولت در شرایط عادی بر سر کار نیامده است، افزود: دولت یازدهم در شرایطی قبول مسوولیت کرد که بحرانی‌ترین شرایط از نظر اقتصادی در 36 سال گذشته بود و رشد اقتصادی کشور به منفی 6.5 درصد رسیده بود.

 

جبارزاده با بیان این که متأسفانه درآمدهای کشور هنوز هم وابسته به نفت است، گفت: امروز به خاطر مشکلاتی که در فروش نفت پیش آمده شاهد فشارهای مضاعف اقتصادی بر کشور هستیم و دولت مصمم است این شرایط را به بهترین شکل مدیریت کند.

 

وی با یادآوری این که در سال‌های گذشته در حوزه تولید نفت و گاز سرمایه‌گذاری نشده است، افزود: دولت یازدهم 15 درصد از درآمد فروش نفت را به این امر اختصاص داده، ضمن این که 30 درصد این درآمد را نیز برای حمایت از بخش خصوصی به صندوق توسعه ملی واریز می‌کند.  حدود 50 درصد درآمد اندک نفت به خزانه دولت می‌آید که متاسفانه بیشتر از 80 درصد آن صرف حقوق و دستمزد و 20 درصد صرف امور عمرانی می‌شود.

 

وی با اشاره به این که دولت یازدهم مدیریت دو مقوله را برای خود واجب می‌داند، گفت: یکی از این مقوله‌ها، حوزه امنیت است که در سایه تلاش‌های صورت گرفته امروز شاهد امنیت کامل در داخل مرزهای کشور هستیم و ایران به عنوان امن‌ترین کشور دنیا شناخته می‌شود.

 

جبارزاده با بیان این که دومین مقوله مورد تاکید دولت، حوزه سلامت است، گفت: دولت با وجود مشکلات مالی، تامین بیمه تمام مردم را عهده‌دار شده و امروز هیچ فردی در کشور فاقد بیمه درمانی نیست.

 

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از افتتاح 809 پروژه عمرانی به ارزش 433 میلیارد تومان در نقاط مختلف استان در دهه فجر خبر داد و گفت: بخشی از این پروژه‌ها توسط شهرداری‌های استان اجرا شده‌اند و اعتقاد ما این است که بخش عمده‌ای از عمران شهری باید به عهده شهرداری‌ها باشد.

 

وی با اشاره به این که همدلی و وفاق خوبی بین ائمه جمعه، فرمانداران و مسوولان شهرستان‌ها وجود دارد، اظهار داشت: ثمره این وحدت و همدلی، امنیت کامل در استان و آرامش خاطر مردم است و جا دارد که این فضا را بیش از پیش تقویت کنیم.

 

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به اقدامات فرهنگی استان نیز اشاره کرد و گفت: امروز نظارت کافی بر مسایل فرهنگی از جمله حجاب و نماز در ادارات دولتی انجام می‌شود و مدیریت اجرایی استان در حد توان خود به این موضوع اهتمام دارد.

 

همچنین سعید شبستری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هدف از برگزاری نشست مشترک ائمه جمعه و فرمانداران استان را اتخاذ هم‌فکری و هماهنگی برای خدمت شایسته به مردم عنوان کرد و گفت: مردم آذربایجان ‌شرقی پیشتاز انقلاب اسلامی بوده‌اند و شایسته بهترین خدمات هستند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات