۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۴۲۱۲۷
در نشست شورای هماهنگی ستاد دهه فجر مطرح شد؛

22 بهمن روز شادی ملت ایران است/ شیرینی پیروزی انقلاب به بدنه اجتماع منتقل شود

خبرگزاری رسا ـ در نشست هماهنگی ستاد دهه فجر استان فارس بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی در بزرگداشت دهه فجر و انتقال شیرینی پیروزی انقلاب به بدنه اجتماع تأکید شد.
دهه فجر، انقلاب، بهمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس،‌ پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی ستاد دهه فجر این استان که در محل این نهاد برگزار شد، گفت: باید برنامه‌های متمرکز فاخر، متناسب با جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) در ایام دهه فجر در فارس تولید و اجرا شود.

 

وی در ادامه افزود: دستگاه‌هایی که با نهادهای مردمی مرتبط هستند مانند هیأت‌ها و کانون‌های فرهنگی باید متولی کار شوند و وجه مردمی کار باید محفوظ بماند البته هدایتگری و مدیریت وظیفه مسؤولان است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رصاف با اشاره به ضرورت پرداختن به توانمندی‌های نظام اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن در کمیته‌های مختلف پرداخته شود،‌بحث ارائه گزارش از توانمندی‌های نظام به مردم است.

 

22 بهمن‌ روز جشن و شادی ملت ایران است

 

حجت‌الاسلام محمد رضایی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، در این نشست بر لزوم تبیین و تشریح دقیق دستاوردهای انقلاب به شیوه‌های جدید و متناسب با نیاز نسل امروز تأکید کرد.

 

وی اظهار کرد: ما می‌خواهیم سالروز انقلاب خود را جشن بگیریم یعنی به عنوان یک دستاورد بزرگ باید جشن گرفته شود، از این‌رو بنا داریم امسال در روند برگزاری برنامه‌ها با کمک تمام عزیزان که صاحب فکر هستند و همه دستگاه‌ها و کمیته‌ها برنامه‌ها را در قالب شاد ارائه دهیم.

 

حجت‌الاسلام رضایی با تأکید بر اینکه راهپیمایی 22 بهمن یک تظاهرات نیست، گفت: این روز جشن و شادی ملت ایران است و مردم باید در این روز به جشن و شادی بپردازند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید محوریت برنامه‌های ایام دهه فجر را بر مساجد قرار دهیم، گفت: اگر مساجد را محور قرار دهیم قطعاً می‌توانیم هم برنامه‌های شاد داشته باشیم و هم از مسائلی پرهیز شود که ممکن است احیاناً جریان غیر اسلامی به خود بگیرد.

 

جشن و شادی پیروزی انقلاب به بدنه اجتماع منتقل شود

 

سعید کوشکی، معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس و رییس کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت دهه فجر گفت: باید بتوانیم جشن و شادی پیروزی انقلاب را به بدنه اجتماع منتقل کرده و کل مردم را درگیر آن کنیم.

 

وی با بیان اینکه شاید بهترین زمان برای اینکه مردم به صورت ملموس حلاوت انقلاب را درک کنند، دهه فجر باشد، افزود: بهترین کار ما این است که بخشی از خدماتی که دستگاه‌های اجرایی ما به مردم ارائه می‌دهند، در صورت امکان از بخشی از مزایای آن چشم‌پوشی کرده و خدمات رایگان را در ایام دهه فجر در اختیار مردم قرار دهند.

 

کوشکی ادامه داد: به عنوان مثال ما در سپاه فجر فارس در ایام و مناسبت‌های مختلف خدمات رایگان پزشکی از طریق پزشکان بسیجی به مردم مناطق محروم ارائه می‌دهیم و چه اشکالی دارد که در روز 12 و 22 بهمن نیز در درمانگاه‌های ما ویزیت رایگان صورت گیرد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با بیان اینکه در این راستا شهرداری می‌تواند 25 درصد عوارض را در ایام کاهش دهد، گفت: بسیج و سپاه تمام توان خود را بر این قرار داده است که اگر چیزی رایگان در اختیار مردم قرار گیرد، در همین ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید از ایام این دهه حداکثر بهره‌برداری را انجام دهیم، گفت: جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی باید روحیه امید و نشاط را در مردم زنده نگه داریم زیرا مردم ما گفتار مشکلات و دغدغه‌های زندگی خود هستند لذا لازم است که به این مسائل توجه داشته باشیم.

 

کوشکی عنوان کرد: اگر بخواهیم امید ایجاد کنیم و شیرینی و حلاوت انقلاب را به مردم بچشانیم باید تلاش و تحول ایجاد کنیم و کاری انجام دهیم که درک مردم از انقلاب با عمل بالاتر رود.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه تمام مدیران باید در ایام دهه فجر با مردم دیدار باشند، گفت: باید تلاش کنیم تا دستاوردهای انقلاب و پیشرفت‌ها در تمام ابعاد به خصوص در بخش صنعت به مردم نشان داده و تبیین شوند.

 

لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری جشن‌های دهه فجر

 

حجت‌الاسلام سید محمد جعفری، معاون فرهنگی و ارتباطات نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری جشن‌های دهه فجر گفت: در اجرای برنامه‌های دهه فجر نباید از ظرفیت اصناف غافل شد زیرا این قشر زمانی که پای کار باشند، به دلیل اینکه با اقشار مختلف مردم در تماس هستند، مسلماً انعکاس بهتری از اجرای برنامه‌ها خواهیم دید.

 

وی با تأکید بر اینکه مردم علاقه فراوانی به انقلاب دارند، گفت: هرچه بیشتر در مسیر انقلاب حرکت کرده‌ایم علاقه مردم بیشتر شده و قطعاً در صحنه‌های مختلف نیز حضور می‌یابند.

 

وی اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود با توجه به اینکه اینجا سومین حرم اهل بیت(ع) است و تمام برنامه‌های ما باید با این جایگاه گره بخورد، از میدان امام حسین(ع) تا حرم مطهر راهپیمایی 22 بهمن را برگزار کرد./919/پ201/ب4

ارسال نظرات