۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۴۲۱۸۶
رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس:

توهین به پیامبر اسلام نشانه عجز دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس گفت: مسؤولان وزارت خارجه باید این اقدام مذبوحانه را جدی بگیرند و در روابط با دولت‌های غربی تجدید نظر کنند.
راهپيمايي مردم شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین امین رصاف، رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس، در تجمع مردمی دانشجویی عاشقان حضرت محمد(ص) در اعتراض به اقدام اهانت آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اسلام که عصر دیروز در مقابل دفتر وزارت امور خارجه در شیراز برگزار شد گفت: کشورهای غربی بار دیگر فرهنگ خود را نشان دادند، فرهنگی که به سادگی به اسم آزادی به اعتقادات یک و نیم میلیارد مسلمان توهین می‌کند و کسی هم حرفی نمی‌زند در حالی که در این کشورها سؤال کردن از هولوکاست مجازات دارد.

 

وی با بیان اینکه امروز شاهد دوگانگی غرب هستیم؛ افزود: فرهنگ غرب بارها نشان داده چه فرهنگ کثیفی است، امروز فرهنگ غرب برای دنیا جاهلیت مدرن را به ارمغان می‌آورد.

 

دبیر شورای هم‌افزایی حوزه و دانشگاه بیان کرد: کجای این فرهنگ جای دفاع دارد درحالی‌که داد خودشان هم از آن درآمده است؟ بار اولشان نیست به مقدسات ما اهانت می‌کنند؛ فراموش نمی‌کنیم که قرآن را آتش زدند و دختران با حجاب را از دانشگاه‌ها بیرون کردند، در حالی که ادعای آزادی داردند و برخی افراد خود فریفته داخلی هم این ادعا را باور می‌کنند.

 

وی اقدام اهانت آمیز اخیر به پیامبر اسلام را نشانه عجز دشمنان دانست و گفت: وقتی دیدند تهدید و تحریم راه به جایی نمی‌برد دست به دامن توهین شدند و تصور می‌کنند می‌توانند با توهین به پیامبر که از جان به مسلمانان نزدیک تر است؛ جلوی حرکتی که اسلام برای بشریت ایجاد کرده را بگیرند.

 

ححت الاسلام والمسلمین رصاف با تاکید بر اینکه موج اسلام خواهی با این حرکت جان تازه‌ای خواهد گرفت، بیان کرد: امروز همه دنیا حساس شده‌اند و نه تنها علمای شیعه و سنی بلکه علمای مسیحیت هم به این اقدام اعتراض کردند.

 

وی تأکید کرد: مسؤولان وزارت خارجه باید این اقدام مذبوحانه را جدی بگیرند و در روابط با دولت‌های غربی تجدید نظر کنند و  ساده از کنار قضیه توهین به پیامبر عبور نکنند.

 

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در فارس ابراز کرد: دشمنان بعد از اسلام هراسی و تقویت موج افراطی گری در شیعه و سنی به دنبال ایران هراسی هستند و برای همین است که مسئله هسته‌ای را با جدیت دنبال می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه مطالبه مردم از مسؤولان این است که باید روی اعتقادات و دستاوردهای خود پافشاری کنیم؛ افزود: مردم از جوامع و سازمان‌های جهانی و صاحب نظران می‌خواهند که سکوت نکنند چرا که گذشتن از کنار توهین به پیامبر اسلام؛ گذشتن از انسانیت است.

 

شایان ذکر  است، در این تجمع که در محکومیت توهین به نبی مکرم اسلام (ص) از سوی نشریه «شارلی ابدو» فرانسه صورت گرفته بود، دانشجویان پلاکاردهایی با مضامین «من عاشق محمد (ص) هستم»، «مرگ بر فرانسه صهیونیستی» و آیات و روایات در خصوص نبی مکرم اسلام (ص) به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی در دست داشتند.

 

گفتنی است، در این مراسم شعارهایی همچون «فرانسه ننگت باد، شارلی مرگت باد» و «وزارت خارجه اقدام انقلابی» سر داده شد./919/پ202/ب4

ارسال نظرات