۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۴۲۱۹۷
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن در فضای مجازی به دنبال جابجایی جایگاه حق و باطل است

خبرگزاری رساـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمن با حضور فعال در فضای مجازی به دنبال پوشانیدن لباس حق بر باطل و پوشانیدن لباس باطل بر حق است تا از این طریق تشخیص حق از باطل را دشوار کند.
مجيد زجاجي استاد فضاي مجازي

مجید زجاجی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، با اشاره به این که، دشمن قسم خورده اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران بوسیله تهاجم فرهنگی به دنبال تغییر باور های مردم است، گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید دشمن را خوب شناخت و مواضع و تاکتیک دشمن را بررسی کرد تا از این طریق راهکارهای مبارزه با دشمن اسلام مشخص شود.

 

وی افزود: دشمن از وجود موحدان و پاک سیرتان و انسان های صالح احساس خطر کرده و از پیروزی در جنگ سخت نا امید شده است،لذا برای مقابله با اسلام و مسلمین وارد عرصه جنگ نرم شده است.

 

زجاجی گفت: دشمن در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی جنگ نظامی 8 ساله را به ملت ایران تحمیل کرد که با هوشیاری مسؤولین و مقاومت مردم، نظام جمهوری اسلامی توانست در مقابل استکبار جهانی ایستاده و مانع دستیابی دشمن به اهدافش شود، لذا دشمن با شکست در نبرد میدان جنگ سخت با تغییر تاکتیک پا به عرصه جنگ نرم گذاشته است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان اسلام با سرمایه گذاری در وسایل ارتباط جمعی، ماهواره و شبکه های اجتماعی و در اختیار قرار دادن رایگان این وسایل برای عامه مردم، وارد جنگ نرم و به تعبیری تهاجم فرهنگی شده اند.

 

زجاجی گفت: تهاجم فرهنگی امر تازه ای نیست و دشمن در گذشته نیز به طریق مختلف به دنبال تغییر ماهیت و فرهنگ جوامعی بوده است که آن جوامع را همسو با اهداف شوم خود نمی دیده است.

 

وی با اشاره به این حدیث پیامبراکرم(ص) ، «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی» افزود: این حدیث دو راه کار را برای مقابله با تهاجم فرهنگی ارائه کرده است که اولی تمسک به قرآن و دومی تمسک به سیره و روش ائمه معصومین(ع) و عترت پیامبراکرم(ص) است که این دو روش بهترین شیوه برای مقابله با تهاجم فرهنگی توجه به قرآن و احادیث معصومین(ع) است.

 

وی افزود: بهترین روش برای مقابله با تهاجم فرهنگی توجه به قرآن و معارف قرآنی و همچنین توجه به روایات و احادیث معصومین(ع) است که این موضوع سبب شناخت از راه و روش صحیح زندگی کردن در جامعه است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: حوزه های علمیه بالاترین و معتبرترین مراکزی هستند که می توانند آیات و روایات را برای مردم بازگو کنند و ابعاد آن را برای نسل جوان ارائه کنند.

 

زجاجی با اشاره به حساس بودن مقطع فعلی انقلاب اسلامی ایران در مسائل فرهنگی افزود: توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب که آمیخته با روح معنویت و حقیقت است یکی از بهترین راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

 

وی گفت: ما برای مبارزه با تهاجم فرهنگی و توجه به دو ثقل بزرگ قرآن و اهل بیت(ع) باید در نسل جوان شناخت و بصیرت ایجاد کنیم که به دنباله این شناخت، باورهای آنها تقویت خواهد شد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه از تقویت شخصی و اجتماعی باورها در جامعه به عنوان مهم ترین عامل مقابله با تهاجم فرهنگی غرب نام برد و افزو: با تقویت باورها و عقاید اصولی و اساسی مردم، تهاجم فرهنگی دشمن به اهداف خود نخواهد رسید./1307/ت302/ب6

ارسال نظرات