۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۴۲۲۲۵
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

حوزه علمیه باید به سمت تولید علم حرکت کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در همایش کتاب سال حوزه گفت: هر چند تالیف منابع علمی بسیار خوب است اما درحوزه های علمیه باید به تولید علم توجه خاصی داشته باشیم و روز به روز آثار ما باید بیشتر و بیشتر شود.
آيت الله حسيني بوشهري در پانزدهمين همايش کتاب سال حوزه
به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسرکشور، امروز در شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه که در مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان این که اهانت به پیامبر(ص) آن هم در این وضعیت امری بود که قلب خیلی از مسلمانان را جریحه دار کرد، گفت: این موضوع را محضر مقدس حضرت ولی عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب و تمام مسلمانان دنیا تسلیت می‌گوییم.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که از رسالت‌های مهم حوزه‌ها در کنار اخلاق و تهذیب و دانش و تبلیغ  رسالت پژوهش است، اظهار کرد: که اگر امروز ما در حوزه‌های علمیه از آثار پیشینیان همچون شیخ انصاری و صاحب جواهر ها بهرمند می شویم به خاطر پژوهش های مجاهدانه این علما گرانقدر است.
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که امروز با این که وجود آنها در میان ما حاضر نیستند، گفت:  آنچه که امروز ما به آن مفتخر هستیم  آثار قلمی و کارهای پژوهشی این بزرگواران است.
 
آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که در کتابخانه‌های زمانی که بخواهیم به کارهای پژوهشی مراجعه ‌کنیم، گفت: اینجا است که اهمیت پژوهش مشخص می شود چرا که پژوهش امری است که نسل آینده را در حل مسائلش یاری می کند.
 
آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به این که کارهای زیرساختی و زیربنایی باید به تحریر در بیاید و مراکز حوزوی جهت گیری خود را به گونه‌ای انتخاب کنند که  آینده را تضمین کند، گفت: در میان هزاران نفر شاغل به تحصیل چشم ما به  حوزیانی است که در سال های آینده صاحب آثار گرانسگ باشند .
 
وی افزود: این که در حوزه‌ها سیاست آموزش‌ باید پژوهش‌محور باشد سخن گزافی نیست و باید به آن اهتمام داشته باشیم و اگر طلبه به کارهای پژوهشی دست نزندقطعا آن کمال مطلوب را به دست نیاورده است.
 
آیت الله حسنی بوشهری با اشاره به این که در تلاش هستیم تا زیرساخت‌های پژوهشی را تقویت کنیم ، گفت: کتابخانه‌های جدید را ایجاد و تجهیز کرده ایم که از اهمیت بسیاری برخوردار است.
 
وی ادامه داد: تکلیف پژوهی باید یک اصل در حوزه ها باشد و نمرات خاصی ویژه طلابی که پژوهش در سین برنامه های آنان قرار دارد در نظر گرفته ایم.
 
آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که  بخش قابل توجهی از آثار ما تالیف است، اظهار کرد: هر چند تالیف خوب است اما در تولید علم باید توجه خاصی داشته باشیم و روز به روز آثار ما باید بیشتر و بیشتر شود.
 
مدیر حوزه های علمیه سرار کشور با اشاره به این که مقام معظم رهبری در خصوص تولید علم  تاکید فراوان دارند، گفت: حوزه‌ها نیز مخاطب این پیام هستند که باید در این عرصه تلاش شود و باید فضلای ما حداقل سالی یک پروژه تعریف کرده و به تولید مسائل علمی بپردازند.
 
وی ادامه داد: ما اخیرا مکاتبات جدی با مسولان دولتی داشته ایم که در حقیقت به دنبال ایجاد یک سامانه منسجم مطالبات دولتی برای انسجام در پژوهش های فقهی است که به لطف خدا با استقبال مسؤولان دولتی مواجح بوده ایم./837/پ202/ج
ارسال نظرات