۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۴۲۲۶۶

دوره توانمندسازی مسؤولان فرهنگی خوزستان با همکاری حوزه علمیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آموزش و پرورش خوزستان خوزستان با همکاری حوزه علمیه دوره ای با عنوان توانمندسازی مربیان، معاونین پرورشی و مشاوران مدارس برگزار کرد، این دوره برای افزایش آگهی مسؤولین فرهنگی در خصوص معارف دینی در ساختمان طلائیه آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز برگزار شد.
همايش کميته همکاري آموزش و پرورش و حوزه علميه خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، دوره توانمندسازی مربیان، معاونان پرورشی و مشاوران مدارس خوزستان، صبح امروز، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و استاد آموزشی از حوزه علمیه قم برگزار شد.

محمد تقی زاده، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در این دوره با اشاره به این که جامعه ای می تواند در جایگاه خود پایدار باشد که تکیه گاه آن مستحکم است، افزود: انتقال هر فرهنگ به نسل های آینده به عنوان تکیه گاه هر ملت برای استحکام و موفقیت آن نیاز است.

وی با اشاره به ضرورت آموزش معارف اهل بیت(ع) به دانش آموزان افزود: جلساتی با محوریت معرفی ویژگی های اخلاقی ائمه معصومین(ع) با حضور مربیان، معاونان پرورشی و مشاوری مدارس خوزستان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، دانش آموزان را محور اصلی دوره توانمندسازی مربیان، معاونین پرورشی و مشاور مدارس خواند و ابراز داشت: دانش آموزان باید در سه زمینه اسلام، ولایت و ایران شناخت کافی داشته باشند.

رضا عبادیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اهمیت تربیت اسلامی دانش آموزان ابراز داشت: توجه به معلمان و برگزاری جلساتی آموزشی با محوریت تربیت اسلامی برای آنها ضروری است.

وی با اشاره به این که در دوره سال گذشته 4500 نفر شرکت کردند، بیان داشت: در دوره توانمندسازی مربیان، معاونان پرورشی و مشاوران مدارس امسال 3600 نفر شرکت کردند.

عبادیان خاطرنشان کرد: خوزستان به عنوان دروازه اسلام و تشیع در دو حوزه مشاوره و فرهنگی و هنری در کشور رتبه نخست را دارد.

حجت الاسلام علی اکبر وهابی دریا کناری، استاد آموزشی دوره توانمندسازی مربیان، معاونان پرورشی و مشاوران مدارس از حوزه علمیه قم با بیان این که شیعه در لغت به معنای پیروی گروهی خاص از جمعیت و گروه دیگر است، افزود: متکلمان پیروی از امامت امام علی(ع) و فرزندان ایشان را به معنای شیعه معرفی کردند.

وی با اشاره به بیان تاریخ ایجاد مذهب شیعه عنوان کرد: مذهب شیعه پس از مرگ عثمان و آغاز امامت امام علی(ع) ایجاد شد./9453/پ203/ب2

ارسال نظرات