۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۴۲۲۸۷
امام جمعه کرمان تأکید کرد؛

ضرورت تبیین مبانی ولایت فقیه در حوزه/ کسی در کشور به جامعیت رهبر انقلاب نمی‌رسد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین جعفری بر ضرورت تبیین مبانی ولایت فقیه در حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: امروز در کشور ما کسی به جامعیت مقام معظم رهبری نمی رسد.
حجت الاسلام والمسلمين جعفري امام جمعه کرمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان کرمان صبح امروز در اجلاسیه اساتید و مدیران حوزه های علمیه استان کرمان با اشاره به روایتی از رسول اکرم، گفت: برای رسیدن به هر هدف راه هایی وجود دارد که راه رسیدن به بهشت در دنیا و آخرت علم است.
 
 
وی ادامه داد: هر علم و دانشی که مشکلی را از جامعه حل کند و انسان را در رسیدن به تکامل یاری کند یا به اسلام در مقابل دشمنان قدرت دهد کسب آن دانش واجب است؛ راه رسیدن به بهشت علم است و نباید این توهم ایجاد شود که منظور از علم فقط علم دین است؛ شهید مطهری در این مبحث مطالب مهمی دارند که مطالعه آن ضروری است.
 
 
امام جمعه کرمان با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) گفت: لازم است در طلب علم سرعت بگیریم؛ اگر کسی خواست روایتی را بخواند از یک منبع معتبر باشد که از همه دنیا ارزشمند تر و مهم تر است.
 
 
وی ادامه داد: مستکبران بارها به مقدسات دیگران توهین کردند؛ چندی پیش حادثه تروریستی که به وسیله دست پرورده های خودشان در فرانسه صورت گرفت و مستکبران در پاسخ به این اقدامات تروریستی اشتباهی را مرتکب شدند و به مقدسات مسلمانان توهین کردند و کاریکاتور پیامبر را کشیدند.
 
 
امام جمعه کرمان افزود: مسؤولان غرب از روی بی عقلی اقدام به چنین کاری کردند؛ دولت های اروپایی چند وقتی از روی کینه و در راستای منافع مادی خود چنین کارهایی را انجام می دهند؛ ما مسلمانان نباید اجازه دهیم به مقدسات مان توهین کنند و لازم است واکنشی نشان دهیم که آن ها دیگر منفعتی از این اقدامات نبرند.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین جعفری اظهار داشت: مدرس خوب و آماده می تواند نقش ارزنده ای در رشد طلاب و رساندن آن ها به تکامل معنوی ایفا کند؛ کسی که درس می دهد باید توان و قدرت این را داشته که همه خوبی ها را به شاگردش منتقل کند؛ کسانی که در حوزه های علمیه درس می خوانند باید به مرحله ای برسند که عالم شوند.
 
وی اظهار داشت: علم را باید ثابت نگه داشت و محکم کرد و اگر به خوبی درس خوانده نشود این علم زود فرار می کند و از یاد وی می رود؛ کسی که می خواهد خوب درس بخواند باید استاد خوبی را انتخاب کند؛ بنده و برادرم می خواستیم همه اشکالات درس را درک کنیم و خوب درس بخوانیم و تلاش داشتیم که وقتی درسی را می خوانیم بتوانیم کتاب قبلی را تدریس کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار داشت: استاد باید بتواند به خوبی تدریس کند که برای این کار مطالعه قبل از تدریس لازم بوده و لازمه موفقیت استاد تواضع است.
 
حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: استاد باید بتواند افزون بر علم خصوصیات دیگری را به شاگرد خود تعلیم کند؛ استاد باید بتواند مسأله ولایت فقیه را برای شاگردان خود تبیین کند و بسیاری از منبری ها به دعا برای مقام معظم رهبری بسنده می کنند و اما چندان دانشی ندارند؛ باید برای همه اساتید تبیین شود که ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.
 
وی ادامه داد: امروز در کشور ما کسی به جامعیت مقام معظم رهبری نمی رسد؛ ایشان بسیار پر کار و اهل مطالعه هستند؛ مقام معظم رهبری بیش از هزار کتاب رمان مطالعه کردند که بسیار تعجب آور است؛ ایشان از نظر تقوا و درک سیاسی و اشراف بر همه مسائل مربوط به جامعه اسلامی انسانی بی نظیر هستند؛ ما باید دعا کنیم خداوند متعال به ایشان طول عمر عنایت کند./9704/پ202/ب4
ارسال نظرات