۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۴۲۳۲۳
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

حمایت از تولید اساس اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر بخواهیم صنعت و تولید در کشور رواج یابد باید تورم و فساد را کاهش داده و شفاف سازی در مسائل اقتصادی را در اولویت قرار دهیم.
رضا رحماني، رييس کمسيون صنايع و معادن

رضا رحمانی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که تهاجم اقتصادی بدخواهان نظام اسلامی ایران یک واقعیت مسلم است، اظهار داشت: مشکل اصلی تولید، سرمایه در گردش، نقدینگی و تأمین مالی است که قرار بود یکی از محل های رفع این مشکل، هدفمندی یارانه ها باشد ولی تاکنون ریالی به بخش تولید تزریق نشده است.

 


وی بیکاری جوانان و توسعه کشور را مهم‌تر از برخی جنجال‌های بیهوده سیاسی داخل کشور دانست و گفت: خصوصی سازی و حمایت از بخش خصوصی می تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند که در این راستا مجلس به دلیل این‌که اصل 44 قانون دارای خلأهایی بوده است، تغییراتی در آن اعمال می کند.

 


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی پروژه های نیمه تمام عمرانی را یکی از معضلات اصلی کشور دانست و افزود: هدررفت منابع ملی، خواب سرمایه، بی اعتمادی مردم به تصمیم گیرندگان کشور، از بین رفتن اعتماد اجتماعی و از بین بردن توجیه برخی پروژه ها از معایب وجود این پروژه های نیمه تمام است.

 


وی با اشاره به این‌که 400 هزار میلیارد تومان پروژه های نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد، ادامه داد: 72 هزار مورد پروژه نیمه تمام صنعتی در کشور وجود دارد که بر اساس برآورد سال گذشته 60 هزار میلیارد تومان برای اتمام این پروژه ها نیاز است که بی برنامگی عامل اصلی وجود این همه پروژه نیمه تمام در کشور است.

 


رحمانی یکی از مؤلفه های اصلی اقتصاد مقاومتی را حرکت بر اساس برنامه عنوان کرد و افزود: اصول تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، به طور قطع اگر راهبرد مناسب در این عرصه تدوین شود، دیگر شاهد تاسیس خیل عظیمی از کارخانه هایی که دیگر ظرفیتی برای تولید آنها و بازاری برای فروش آنها وجود ندارد، نخواهیم بود.

 


وی در ادامه کل بودجه هدفمندی یارانه ها را 48 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قرار بود 30 درصد از محل هدفمندی به بخش تولید اختصاص داده شود، 20 درصد در اختیار دولت برای جبران هزینه ها قرار گیرد و 50 درصد به طرق مختلف در میان مردم بازتوزیع شود، در حالی که نه دولت قبلی و نه دولت فعلی ریالی از سهم 30 درصدی تولید را نداده است.

 


نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر اینکه حمایت از تولید، حمایت از مردم است، گفت: حذف یارانه دهک های پر درآمد جامعه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، دولت در این خصوص ملاحظه بی جا می کند، در حالی‌که با حذف یارانه ثروتمندان می تواند مشکلات مختلف مانند خلاءهای موجود در بخش صنعت را پر کند.

 


وی با بیان این‌که  پولی که دولت با اجرای هدفمندی در قالب یارانه نقدی به مردم می دهد بیشتر از درآمد ناشی از هدفمندی یارانه هاست، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم صنعت و تولید در کشور رواج یابد باید تورم و فساد را کاهش داده و شفاف سازی در مسائل اقتصادی را در اولویت قرار دهیم./935/ت302/ب4

ارسال نظرات