۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۴۲۳۲۸
آیت الله طباطبایی نژاد:

شورا‌های آموزش و پرورش باید مشکلات مدارس را از نزدیک لمس کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان کارهای صورت گرفته در نهاد آموزش و پرورش را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: آموزش و پرورش کار‌خانه آدم‌سازی است و شورا‌های آموزش و پرورش باید مشکلات مدارس را از نزدیک لمس کنند و راهکار‌های رفع این مشکلات را برای تربیت دانش‌آموزان سالم و توانمند برای جامعه ارائه بدهند.
آيت الله طباطبايي، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ظهر امروز در همایش سراسری شورا‌های آموزش و پرورش استان، وجود این شوراها را  برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش مفید دانست و گفت: وظیفه اصلی این شوراها برنامه‌ریزی منظم برای رفع مشکلات و معایب آموزش و پرورش است.

 

وی صرف برگزاری این شوراها را کافی ندانست و ابراز داشت:همه اعضای این شوراها موظفند در راستای کار بنیادی در این شوراها به صورت مستمر و گاهی سرزده به مدارس بروند و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند.

 

آیت الله طباطبایی‌نژاد در ادامه خانواده آموزش و پرورش را خانواده بزرگی دانست و تصریح کرد: نیاز‌های آموزش و پرورش بسیار است و امکانات دولت دیگر جوابگوی نیاز‌های آموزش و پرورش نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به کمک های مردمی به مدارس افزود: انصافا مردم ما که در همه زمینه ها پیشتاز هستند در این زمینه یعنی کمک به مدارس هم سهم بسزایی دارند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت و احساس نیازهای جدید و متفاوت در آموزش و پرورش وظیفه دولت پیگیری مستمر در این مقوله است.

 

امام جمعه اصفهان نقش یک معلم را از یک قاضی در جامعه مهم تر قلمداد کرد و افزود: یک معلم می تواند سالانه صدها نفر رابه راه درست و برعکس آن، به انحراف بکشاند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد کارهای صورت گرفته در این نهاد را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: آموزش و پرورش کار‌خانه آدم‌سازی است و شورا‌های آموزش و پرورش باید مشکلات مدارس را از نزدیک لمس کنند و راهکار‌های رفع این مشکلات را برای تربیت دانش‌آموزان سالم و توانمند برای جامعه ارائه بدهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه با بیان این که اعتیاد یکی از مشکلات مهم در جامعه است، تصریح کرد: مسائل و معضلات ناشی از این هنجار اجتماعی به هیچ عنوان با انسانیت همخوانی ندارد.

 

وی گفت: مسؤولان مربوطه باید از ورود افراد معتاد به مراکز و ارگان‌ها جلوگیری کرده و اگر کسی پست و مسؤولیتی دارد و اعتیاد دارد از کار تعلیق شود تا با اصلاح خود بتواند بیشتر خدمت رسانی کند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه دل تمام مسلمانان به دلیل اهانت‌هایی که به پیامبر گرامی اسلام شده، غمناک شده است، اظهار کرد: تمام مسلمانان در هر کجای دنیا هستند با افراد فاسق و بی‌دین مقابله می‌کنند.

 

وی افزود: در روز جمعه هفته جاری پس از برگزاری نماز جمعه، تمام مسلمانان در سراسر کشور نفرت خود را از افراد فاسق اعلام می‌کنند.

 

شایان ذکر است، این همایش با حضور آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، رسول زر‌گر‌پور استاندار اصفهان، جمعی از مسؤولان شهر، استان و اعضای شورا‌های آموزش و پرورش استان برگزار شد و در پایان این مراسم از شورا‌های آموزش و پرورش شهرستان‌های شاهین‌شهر، برخوار، کوهپایه و اردستان تقدیر شد./939/پ202/ب6

ارسال نظرات