۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۴۲۳۵۰
کوثری:

لغو سفر به پاریس کمترین توقع از وزیر خارجه بود

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی نسبت به ساحت نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: دستگاه دیپلماسی ما از خود آقای وزیر و کسانی که در این دستگاه مشغول فعالیت هستند باید در این موارد حساسیت لازم را نشان دهند.
محمد اسماعيل کوثري

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی نسبت به ساحت نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: انتظار از دستگاه دیپلماسی این بود که محمد جواد ظریف به دلیل این اهانت از سفر به فرانسه خودداری کند.

وی با بیان این‏که وزیر امور خارجه باید در عمل نشان می‏داد که نسبت به این اقدام گستاخانه اعتراض دارد، ابراز داشت: ولی متاسفانه آقای وزیر به فرانسه رفت و بدون کوچکترین اعتراضی در مقابل رسانه‏ها به مذاکره پرداخت.

کوثری با تأکید بر این‏که ظریف باید در فرانسه روی این مسأله مانور می داد و اعتراض همه مسلمانان را نسبت به کار کثیف آنها ابراز می‏کرد، اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی ما از خود آقای وزیر و کسانی که در این دستگاه مشغول فعالیت هستند باید در این موارد حساسیت لازم را نشان دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که گروه‏های مانند داعش برای این کار درست شدهاند که جلوی اسلام ناب محمدی را بگیرند، تصریح کرد: آنها با اصل اسلام و انقلاب مشکل دارند و می‏خواهند اینطور وانمود کنند که اسلام خشونت طلب است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان با خشن جلوه دادن چهره اسلام می‏خواهند جلوی گرایش جوانان غربی را به این دین مبین بگیرند و این کار، کاری حساب شده است.

وی در پایان با اشاره به دور جدید ماجراجویی غرب علیه اسلام به بهانه حادثه تروریستی اشاره کرد و ابراز داشت: این حادثه از قبل طراحی شده بود تا به اهداف بعدی دست پیدا کنند چرا که بلافاصله بعد از این حادثه سران خیلی از کشورها به ویژه رژیم صهیونیستی به فرانسه رفتند و راهپیمایی نمادینی بر علیه خشونت و تروریسم انجام دادند که این نشان دهنده این است که این برنامه از قبل طراحی شده است./922/ت302/ج

 

ارسال نظرات