۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۴۲۳۵۲
امام جمعه ارومیه:

مطبوعات بهترین ابزار برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه با بیان این‌که مطبوعات می توانند مؤثرترین ابزار ترویج امر به معروف و نهی از منکر باشند، گفت: مطبوعات می توانند با استفاده از الفاظ مؤدبانه مطالبی را بنویسند که اساسی ترین مسأله دین را بدون خدشه دار شدن شخصیت فردی اجرایی کرده و از تخلفات و آسیب‌ها جلوگیری کند.
حجت الاسلام قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه امروز در دیدار با هیأت رییسه خانه مطبوعات آذربایجان غربی اظهار کرد: مطبوعات مسأله حساسی است که در عین حال که تشکلی خدمت گزار است می تواند در جهت تخریب کنند نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی نخستین پایه بصیرت را مطبوعات عنوان کرد و گفت: مطبوعات و رسانه ها با اطلاع رسانی بصیرت جامعه را که مد نظر مقام معظم رهبری است، افزایش می دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که مطبوعات موجب نوعی بازدارندگی در عملکرد نامطلوب مسؤولان می شود، افزود: مطبوعات به لحاظ نظارت بر فعالیت مسؤولان بزرگترین مأموریت و خدمت را انجام می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: مطبوعات و رسانه ها می توانند مؤثرترین ابزار ترویج امر به معروف و نهی از منکر باشند.

 

وی گفت: مطبوعات می توانند با استفاده از الفاظ مؤدبانه مطالبی را بنویسند که اساسی ترین مسأله دین را بدون خدشه دار شدن شخصیت فردی اجرایی کرده و از تخلفات و آسیب‌ها جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، تعریف و ارزش گذاری اقدامات خوب از سوی مطبوعات را یکی دیگر از راه‌های احیای امر به معروف و نهی از منکر و ترغیب عموم به انجام امور خیر خواند.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به جنبه تخریب مطبوعات و رسانه ها اذعان داشت: سابق مطبوعات به شکل امروزی گسترده نبود امروزه تیراژ بالای مطبوعات و همچنین گستردگی فضای مجازی موجب تشدید حساسیت فعالیت های رسانه ای شده است.

 

وی گفت: اگر امروز آبروی کسی مورد هجمه قرار بگیرد با توجه به وسعت و سرعت اطلاع رسانی به راحتی نمی توان از وی رفع اتهام کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به روایتی، گفت: «هر کسی به زن و یا مرد مؤمنی بهتان گوید و یا حرف کذبی بزند روز قیامت او را در ر وی آتش نگه می دارند تا تاوان حرفش را بدهد.»

 

وی تأکید کرد: کار مطبوعات و رسانه ها حساس است اما اگر رضای الهی مد نظر قرار گیرد و قلم ها به خاطر خداوند به کار گرفته شود ضمن جلب اعتماد مخاطبان، خداوند نیز راضی و خشنود خواهد بود.

 

وی در پایان با اشاره به نفوذ رسانه ها، گفت: با تعامل مناسب با رسانه ها می توان مباحث ضروری استان را بیشتر بررسی کرد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات