۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۲۴۲۳۷۱
معاون تهذیب مدرسه علمیه امام مهدی کرمان:

حضور طلاب در فضای مجازی هدفمند شود

خبرگزاری رسا ـ اساتید و مدیران حوزه های علمیه در اجلاسیه مدیران و اساتید حوزه های علمیه استان کرمان به این نتیجه رسیدند که استفاده طلاب از فضای مجازی باید به گونه ای باشد که آن ها مهارتی را یاد گرفته و بتوانند خدمتی انجام دهند.
حجت الاسلام روح الله عسکري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام روح الله عسکری معاون تهذیب مدرسه علمیه امام مهدی کرمان ظهر امروز در اجلاسیه مدیران و اساتید حوزه های علمیه استان کرمان ضمن ارائه گزارش کمیسیون تهذیب گفت: در کمیسیون تهذیب نقش اساتید در تربیت طلاب ناظر بر طرح تربیت توحیدی بررسی شد؛ بنابراین سطح راهکار های تربیتی استاد باید ارتقا داده شود.

 

وی ادامه داد: مقرر شده دوره های مهارتی و تربیتی متناسب با نیاز ها و نحوه ارتباط با طلبه ها بازنگری شود؛ برخی اساتید برای ارتباط گیری با طلبه به شوخی های نا به جا روی می آورند که چندان درست نیست و اثر سوء دارد.

 

حجت الاسلام عسکری اظهار داشت: لازم است کادر و اساتید مدرسه به جهت حضور در نماز فعالیت خود را تعطیل کرده تا طلاب نیز به نماز اهمیت دهند؛ نصب پوستر و روایات در مورد نماز و اهمیت و جایگاه آن می تواند مؤثر بوده و یادآوری روایات مربوط به نماز بسیار مفید است.

 

وی افزود: برنامه هایی جهت ارتقای انگیزه طلاب نظیر سفرهای زیارتی و دیدار با مراجع و علما بسیار تأثیر گذار است و باید جدی گرفته شود؛ راه حلی که می تواند در پیشبرد اهداف تهذیبی مؤثر واقع شود همسویی معاونت های مدارس در تربیت اخلاقی طلاب است.

 

وی افزود: در این کمیسیون استفاده طلاب از گوشی و لب تاپ بررسی شد و لازم دیده شد که مدارس در این امر یک شکل عمل کنند؛ مقرر شد از گوشی استفاده شود که متناسب با زی طلبگی بوده و چندان گران قیمت و تجملاتی نباشد.

 

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: گاهی اوقات طلاب برای انجام یک سری امور احتیاج به اینترنت دارند و در نتیجه به کافی نت ها مراجعه می کنند؛ در کمیسیون تهذیب مطرح شد امکانی در مدرسه فراهم شود تا طلاب نیازهای خود را برای ارتباط با فضای مجازی در خود مدرسه حل کنند.

 

 وی تصریح کرد: لازم است ساختاری تدوین شود تا زمانی که طلبه در فضای مجازی حضور دارد مفید واقع شده و برای آینده او ثمر بخش باشد؛ اگر وبلاگی در اختیار طلبه قرار داده شود وی وقت خود را برای این وبلاگ صرف کرده و به سراغ دیگر آسیب های فضای مجازی نمی رود در نتیجه کار متنی و وبلاگی را هم یاد گرفته و برای آینده او بسیار مفید است./9704/پ202/ب4

ارسال نظرات