۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۴۲۳۷۲

دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با نماینده ولی فقیه در قزوین

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با تقدیر از اقدامات سازنده خبرگزاری رسا گفت: امروز خبرنگاران سفیران هدایت در راستای انعکاس مبانی دینی و کارکردهای انقلابی نظام اسلامی هستند که باید از این زمینه به خوبی بهره ببرند.
ديدار مديرعامل خبرگزاري رسا و مديران استاني با آيت الله باريک بين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمد مهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا به همراه شماری از اعضای این رسانه حوزوی با آیت الله هادی باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار و گفت‌‍وگو کردند.

در این دیدار آیت الله هادی باریک بین، با تقدیر از اقدامات سازنده خبرگزاری رسا در انعکاس مطلوب اخبار مراجع تقلید، علما و فعالیت مبلغان دینی در سطح کشور گفت: امروز خبرنگاران سفیران هدایت در راستای انعکاس مبانی دینی و کارکردهای انقلابی نظام اسلامی هستند که باید از این زمینه به خوبی بهره ببرند.

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: در انعکاس اخبار لازم است بحث صداقت و رعایت امانت و حق نگری بدون عملکرد جانبدارانه مدنظر قرار بگیرد تا آنچه برای نظام اسلامی و مردم یک جامعه اسلامی مفید است و باری از مشکلات آنها را کم می‌کند مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که مسؤولان و کارکنان عرصه خبر باید اخلاص در کارها و رعایت حق الناس را مورد توجه ویژه خود قرار دهند اظهار داشت: خبرگزاری رسا به عنوان رسانه‌ای که منعکس کننده فعالیت‌ها و اظهار نظرهای علما و روحانیت جامعه است باید زمینه اعتماد و جلب اطمینان مردم به این قشر دینی را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان داشت: شما اصحاب حوزه خبر سعی تان باید این باشد که مسائل سازنده و دارای بازخورد مثبت را در جامعه دنبال کنید.

وی در پایان گفت: استان قزوین دارای علمای برجسته ای است که شما می‌توانید با بهره بردن از آنها زمینه ساز جاری شدن احکام  و مبانی دینی از نفوس این مبلغان دینی باشید.

باید کاوشی در روش و سیره علمای برجسته صورت بگیرد

همچنین در ادامه این دیدار حجت الاسلام محمدحسن باریک بین، امام جمعه موقت قزوین با اشاره به کارکردهای مهم رسانه در بین امپراطوری رسانه ای غرب گفت: ما علمای گمنام زیادی داریم که با سابقه دینی برجسته اما تا به امروز ناشناخته باقی مانده اند و کسی به سراغ آنها نرفته است.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه ابراز کرد: باید کاوش در روش و سیره علمای برجسته صورت بگیرد تا این افراد الگویی برای طلاب قرار بگیرند، در استان قزوین علمکای بزرگی وجود دارند که کسی این افراد را نمی‌شناسد و رسانه در این زمینه می‌تواند کار شایسته ای را انجام دهد.

وی ادامه داد: آسیب‌های فرهنگی زیادی در کشور ما در حال صورت گرفتن است اما دچار شدن به برخی روزمرگی‌ها زمینه بی‌توجه شدن خواص را نیز فراهم کرده است، خبرگزاری‌ها با متمرکز شدن روی این مباحث می‌توانند به نهادینه شدن برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی به جامعه کمک بزرگی باشند.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: وقتی جامعه از وجود افراد صاحب نظر شناخته شده خالی می‌ماند افراد معمولی خود را بزرگ جلوه داده و بار علمی و معرفتی کمرنگ می‌شود، باید رسانه‌ها با نظرخواهی از اساتید حوزه و افراد صاحب نظر جامعه دینی را در زمینه شناخته شدن علمای بزرگ یاری کنند.

وی در پایان گفت: رسانه‌ها بلندگوی جامعه هستند و خبرگزاری رسا به دلیل منتسب بودن به حوزه روحانیت و طلاب خدمتگزار می‌تواند نقش مثمرثمری در تقویت بنیه اعتقادی جامعه داشته باشد.

ارائه گزارش عملکرد خبرگزاری رسا

همچنین در این دیدار حجت الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این خبرگزاری گفت: خبرگزاری رسا در حدود 12 سال است که راه اندازی شده و در استان‌های سراسر کشور مشغوال به انعکاس فعالیت‌های حوزه روحانیت است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان این‌که رسا یک خبرگزاری طلبگی است ابراز کرد: این خبرگزاری یک رسانه خودجوش از بین طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور است و در راستای انعکاس فعالیت‌های حوزه روحانیت مستقل عمل کرده است.

وی افزود: اگر ارگان‌های مربوط به حوزه روحانیت حامی این رسانه طلبگی باشند دفاتر ما در استان‌های کشور فعالتر خواهند شد؛ ما در مناسبت‌های مختلف و موضوعات روز جامعه به تهیه مصاحبه و گزارش از روحانیت می‌پردازیم.

این فعال عرصه رسانه با اشاره به حضور مثمرثمر آیت الله باریک بین در استان قزوین بیان داشت: آیت الله باریک بین به عنوان امام جمعه استان و نماینده ولی فقیه در قزوین در دوره‌های مختلف عمر بابرکت خود توانسته اند به عنوان یک سرمایه برای استان باشند که باید قدر ایشان را بدانیم.

حجت الاسلام محققی در پایان گفت: خبرگزاری رسا تا به امروز از نظرات کارشناسی علمای بزرگوار کل کشور بهره برده است و مورد اعتماد کارشناسان دینی هستیم؛ رسا در حال حاضر اعتمادی خوبی را در بین جامعه و مردم و مسؤولان کسب کرده است./955/پ201/ج

ارسال نظرات