۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۲۴۲۳۸۵
رییس دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی:

مشهد می تواند قرارگاه فرهنگی کشور باشد

خبرگزاری رسا ـ فخاری با اشاره به برگزاری سلسله نشست های تخصصی «رویش فرهنگ» در مشهد، گفت: امید است با شکل گیری سه گانه نیروی انسانی، ساختار و برنامه در طی این برنامه، یک قرارگاه فرهنگی منسجم در مشهد ایجاد و این الگو به سایر شهرها گسترش یابد.
فرهنگ

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  ناصر فخاری، رییس دانشگاه علمی کاربردی گفتمان انقلاب اسلامی عصر امروز در مراسم افتتاحیه سلسله نشست های تخصصی «رویش فرهنگ» در محل هتل ولایت گفت: برای ورود به مباحث فرهنگی دو راه وجود دارد؛ نظریه پردازی و ورود از مبانی و نیز پرداختن به گفتمانی مبتنی بر اصول از شخصیتی جامع چون رهبر معظم انقلاب که ما این راه را انتخاب کرده ایم.

 

وی افزود: صاحب نظران و کارشناسان اذعان دارند که بیانات رهبر معظم انقلاب دارای هندسه و نگاه منظومه ای است و امید می رود در طی این سلسله نشست ها، با شکل گیری سه گانه نیروی انسانی، ساختار و برنامه، یک قرارگاه فرهنگی منسجم ایجاد شود.

 

فخاری ادامه داد: از آنجا که مشهد پایتخت فرهنگی و معنوی کشور است، این الگو به سرعت در سایر نقاط نیز گسترش خواهد یافت.

 

رییس دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی تصریح کرد: یک بخش مجزا نیست که به سایر اجزا چسبانده شود و تنها زمانی اثرگذار خواهد بود که به جای یک وصله و جزء اضافه، درون سلول های برنامه ریزی ما قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: این که رهبری به مؤسسات خودجوش فرهنگی فرمودند «به کار خود ادامه دهید من به شما امید دارم»، نشان می دهد فرهنگ چنان که باید در ارکان نظام اسلامی جایگاه ندارد که نیازمند مؤسساتی خارج از ارکان حاکمیت هستیم.

 

فخاری همچنین ابراز امیدواری کرد: با درک دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب، در زمینه مسائل فرهنگی به ساختار و گفتمان مشترک برسیم و برنامه عمل داشته باشیم./930/پ203/ب5

 

 

ارسال نظرات