۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۴۲۴۲۴
امام جمعه دامغان:

اتحاد و برادری مسلمانان چشم امید دشمنان را کور می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: ابراز عشق و ارادت مسلمانان به حضرت محمد(ص) در جای‌جای جهان و به ویژه در شهر‌های مختلف کشورمان در طول چند روز گذشته جلوه‌های نابی از اتحاد و برادری امت اسلامی را به نمایش گذاشته که چشم دشمنان را کور می‌کند.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان که در مصلی امام خمینی(ره) دامغان برگزار شد اظهار داشت: حضور پرشور مردم دیندار کشورمان در تظاهرات‌ها و تجمع‌های محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و حمایت دولتمردان فرانسه از این حرکت قبیح، به دشمنان نشان داد که ملت ایران بیدار و آگاهند و اعمال ضد انسانی و اسلامی آنان را بی‌جواب نمی‌گذارند.

 

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب راجع به حوادث فرانسه و اهانت‌های چندین‌باره گمراهان و معاندان غربی به پیامبر اکرم(ص) به عنوان رحمت للعالمین و نامه پرمحتوا و سرگشاده امام خامنه‌ای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، تصریح کرد: ایشان با پرداختن به حوادث بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و آغاز تلاش دول متخاصم غربی برای ایجاد رعب و وحشت از اسلام در دل مردم دنیا، اسلام ناب محمدی را آیین منطق و مهربانی و مخالف سرسخت خشونت معرفی کردند.

 

خطیب نماز جمعه دامغان افزود: رهبر فرزانه انقلاب در این نامه آورده‌اند، دولت‌های معاند غربی در حالی امروز اسلام را دین خشونت معرفی می‌کنند که مورخان و محققان تاریخ اروپا و آمریکا را مملو از قتل و کشتار مردم و شرمسار از فرهنگ برده‌داری و ظلم و ستم می‌دانند.

 

امام جمعه دامغان خاطر‌نشان کرد: رهبری در این نامه خونریزی‌های بسیار بین کاتولیک‌‌ها و پروتستان‌ها و قتل و کشتار‌های کشور‌های غربی در طول دو جنگ جهانی اول و دوم به نام مذهب مسیح(ع) را موجب شرمساری بشریت دانسته و جوانان اروپایی و آمریکایی خواستند برای شناخت صحیح اسلام وسیره پیامبر اکرم مستقیما به مطالعه قرآن و احکام و دستورات اسلامی بپردازند و فریب سم‌پاشی‌ها و گمراهانی که با حمایت آمریکا، صهیونیسم و برخی دولت‌های اروپایی به نام اسلام دست به جنایت می‌زنند را نخورند.

 

حقوق بشر آمریکایی و اسرائیلی مساوی با ترور و تجاوز و کشتار است

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در تجاوز به خاک سوریه و به شهادت رساندن گروهی از نیروهای حزب الله، گفت: رژیم غاصب اسرائیل بر مبنای ترور و قتل و تجاوز سرزمین فلسطین را اشغال کرده و امروز نیز از این حربه منافقانه برای حفظ خود استفاده می‌کند و در اقدامی مضحک شعار آزادی و حقوق بشر نیز سر‌می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: در دنیای امروز آمریکای جنایتکار آزادی و حقوق بشر را با فرمول ضد انسانی خود معنا می‌کند که در آن تجاوز اسرائیل غاصب به دو اردوگاه فلسطینی و کشتار مردم امری طبیعی و دفاع مردم فلسطین با سنگ از خود مخالف آزادی و حقوق بشر و نماد تروریسم است.

 

امام جمعه دامغان جنایات 60 ساله رژیم صهیونیستی در فلسطین و منطقه را حاصل این تعریف آمریکایی و اروپایی از حقوق بشر دانست و تأکید کرد: این جنایت‌کاران دیگر نمی‌توانند عقل و نگا انسانی ملت‌ها را نادیده‌ بگیرند، همانا اسرائیل و حامیانش بدانند که وعده الهی مبنی بر پیروزی حق و نابودی باطل نزدیک، حتمی و پابرجا است./977/پ201/ب6

ارسال نظرات