۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۴۲۴۳۱
آیت الله شبستری:

دولت فرانسه از مسلمانان عذرخواهی کند/ پیام رهبری ابتکاری حکیمانه در برابر سیاست‌ اسلام‌هراسی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این که به واسطه اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت پیامبر اسلام(ص) خواستار تجدید نظر در روابط دیپلماتیک با این کشور هستیم، گفت: دولت فرانسه باید از مسلمانان سراسر جهان بابت این فضاحت عذرخواهی کند.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به راهپیمایی مردم سراسر کشورهای جهان علیه اهانت به مقدسات اسلامی، اظهار داشت: به واسطه اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت پیامبر اسلام(ص) خواستار تجدید نظر در روابط دیپلماتیک با این کشور هستیم.


نماینده خبرگان رهبری از مسؤولان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواست تا سفیر فرانسه را از کشور اخراج کند و افزود: مجازات مسببان این اقدام اهانت آمیز و عذرخواهی رسمی دولت فرانسه از مسلمانان جهان، شرط لازم برای اجازه بازگشت سفیر فرانسه به کشور قرار گیرد.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که هتاکی نشریه فرانسوی به نوعی ترویج اقدامات ضددینی در جوامع بشری است، خاطرنشان کرد: این اقدام ننگین در حالی شکل گرفت که جمهوری اسلامی ایران هم اقدام تروریستی حمله به این نشریه را محکوم کرده بود، بنابر این انتظار داریم دولت فرانسه از مسلمانان سراسر جهان بابت این فضاحت عذرخواهی کند.


آیت الله مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش‌هایی از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیت الله خامنه‌ای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، اظهار داشت: این پیام ابتکاری حکیمانه در برابر سیاست‌ اسلام‌هراسی غرب بود که البته بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشته است.


وی همچنین با اشاره به دیگر بندهای این نامه مهم رهبر انقلاب تصریح کرد: در این نامه رهبر معظم انقلاب جوانان اروپایی را به تفکر در باب اسلام و دوری از تفکراتی که دولت های اروپایی و آمریکایی درباره اسلام به آن ها القا کرده اند، دعوت می کنند.


نماینده خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به شهادت یکی از سرداران سپاه پاسداران اسلامی ایران و فرزند شهید مغنیه در منطقه قنیطره سوریه گفت: سران رژیم غاصب صهیونیستی منتظر پاسخ دندان شکن به خاطر این جنایات باشند، چرا که مقاومت اسلامی هیچگاه چنین تحرکات مذبوحانه‌ای را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.


وی با ابراز امیدواری از این‌که به زودی مناطق اشغالی سوریه و عراق از دست گروهک تروریستی داعش پاکسازی شود، گفت: پیروزی‌های گسترده مقاومت اسلامی در عراق و سوریه نشانه‌های اضمحلال گروهک‌ تروریستی داعش در منطقه را نوید می‌دهد، البته حامیان این جنایتکاران نزد ملت‌های جهان رسوا خواهند شد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به مرگ پادشاه عربستان اظهار امیدواری کرد تا این مرگ موجب افزایش قیمت نفت شود و گفت: امیدواریم با این اتفاق در سیاست های عربستان تجدید نظر هایی شود و در زمینه ترویج وهابیت تحولاتی در این کشور صورت گیرد.


امام جمعه تبریز در پایان با اشاره به اینکه ماه بهمن و دهه فجر یادآور لحظات ارزشمندی است، بر برپایی جشن‌های باشکوه ایام الله دهه فجر تأکید کرد و گفت: برنامه های دهه فجر امسال باید باشکوه تر از هرسال برگزار شود و این ایام می تواند بهترین زمان برای نشان دادن چهره صهیونیست ها و تکفیری ها به جهانیان باشد./935/پ201/ب6

ارسال نظرات