۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۴۲۴۳۵
نماینده خبرگان رهبری:

سردمداران غرب با توهین به پیامبر اکرم به دنبال تحریک عواطف مسلمانان هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) با هدف تحریک عواطف مسلمانان و ترسیم چهره‌ای خشن از اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به تظاهرات گسترده مردم سراسر جهان به اقدام نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت پیامبر اسلام اظهار داشت: اهانت به ساحت حضرت محمد(ص) در راستای سیاست اسلام‌هراسی غرب است.


وی ادامه داد: استکبار و صهیونیسم می‌خواهد با تحریک عواطف مسلمانان طرح اسلام‌هراسی را دوباره در جوامع غربی پیاده کنند و چهره‌ای خشن از اسلام در اذهان ملت‌های حقیقت‌طلب جهان ترسیم کنند، غافل از این‌که همواره چنین اقداماتی نتیجه عکس داده است، چنانکه موج اسلا‌م‌گرایی در غرب افزایش یافته است.


خطیب جمعه مراغه با بیان این‌که این اهانت به بهانه اقدام تروریستی گروهگ تکفیری داعش اتفاق افتاده و اقدامی سیاسی علیه اسلام است، افزود: گروهک تکفیری داعش تربیت شده استکبار و صهیونیسم با پول نفت عربستان است، این اقدام برنامه ای از پیش تعیین شده استکبار و رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اهداف خود است.


وی با بیان این‌که دیر یا زود آتش فتنه‌انگیزی گروهک‌های تروریستی از جمله داعش، دامن حمایت غربی‌اش را نیز خواهد گرفت،  خاطرنشان کرد: بزرگان اسلام مانند رهبر معظم انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل گروهک تروریستی داعش، به کشورهای اروپایی و آمریکایی هشدار داده بودند که در آینده این گروهک تکفیری به خود آنها ضربه خواهد زد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی اهانت به مقدسات دینی و مذهبی را خلاف اصول و موازین شرع مقدس اسلام دانست و ادامه داد: توجیه حاکمان اروپایی از این اهانت، آزادی بیان بود اما آزادی بیانی که احساسات یک امت را جریحه دار کند، آزادی بیان نشات گرفته از آموزه های استکباری و صهیونیستی است.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی را اقدامی راسخ برای آشنایی جوانان جهان با حقوق اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: این پیام زمینه شناخت جامعه جهانی نسبت به آرمان های اسلامی را فراهم کرده است.


وی افزود: نخبگان جامعه اسلامی باید در راستای تأثیرگذاری بیشتر این پیام، به آن توجه جدی داشته باشند تا طرح اسلام هراسی استکبار و صهیونیسم خنثی شود، پیام بسیار مهم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و دعوت آن ها به شناخت اسلام بدون واسطه، بعد از اهانت به پیامبر (ص) و مقدسات اسلامی بسیار تاثیر گذار بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را به پیام امام راحل به گورباچف تشبیه کرد و گفت: اگر بتوانیم تاثیرگذاری این پیام را بر پایه هدف اصلی آن افزایش دهیم، بدون شک مایه شکست استکبار و صهیونیسم را در جهان بوجود آورده ایم./935/پ202/ب6

ارسال نظرات